O Vespa nu este doar un scuter, ci un veritabil simbol al stilului si elegantei italiene, cu peste 16 milioane de unitati fabricate, asa ca faima sa a ajuns peste tot in lume. De peste mai bine de 50 de ani, modelele Vespa isi exercita fascinatia asupra riderilor care cauta un mijloc de transport alternativ transportului in comun si vehiculelor pe patru roti al caror numar a ajuns la cote alarmante, creand haos in circulatie si poluand mediul inconjurator. Sa conduci o Vespa este sinonim cu a experimenta o senzatie de libertate.
Un an dupa ce Vespa a anuntat ca va oferi primul model electric, compania-parinte Piaggio a revenit la Show-ul Moto din Milan cu informatii despre viitoarea lansare de scutere Vespa, fara a spune insa nimic legat de preturi. Fanii pot pre-comanda modelul incepand cu aceasta primavara.
Randamentul kilometric al noii Vespa Elettrica, la fel ca in cazul majoritatii vehiculelor electrice, va fi flexibil, in functie de stilul de conducere. Facand o comparatie, 62 de mile inseamna de trei ori mai putin decat 174 mile, cam cat poate oferi in medie un model de scuter 50cc Vespa Primavera, unul dintre cele mai accesibile din gama.
Piaggio sustine ca Elettrica va avea “performante superioare” scuterelor de 50cc, insa chiar daca acest lucru este real — considerand acceleratia de care dispui in general in cazul motoarelor electrice, va insemna un cost in plus. Piaggio mai adauga si ca acest nou model de scuter este “perfect pentru mediul orasenesc.”
Dupa ce a vorbit initial despre proiectul Vespa Elettrica project la EICMA, modelul de Vespa electrica este pregatit pentru productie, producatorul confirmand ca acesta va fi disponibil tuturor in viitorul apropiat.
Patru ore de incarcat vor aduce bateriile la nivel maxim, conform datelor furnizate de Piaggio. Compania spune ca doritorii se pot astepta la 10 ani (50,000 - 70,000 km) de longevitate pentru Vespa Elettrica inainte ca bateriile sa se uzeze, avertizand ca dupa 1,000 de cicluri de incarcare scuterul va dispune cam de 80% din capacitatea sa originala. Nu exista nicio informatie care sa valideze o posibila inlocuire a bateriei. Fanii preocupati de uzura sau de gama vor avea la dispozitie o versiune hibrida Vespa dotata cu generator alimentat cu gaz care se va numi Elettrica X si va putea atinge 200 kilometri (aproximativ 124 mile). Primul scuter electric Vespa va favoriza o autonomie de 100 kilometri per incarcare.
Modelul 2018 Vespa Elettrica va fi disponibil in doua versiuni, modelul standard si cel X.
Vespa Elettrica este alimentata de un motor electric motor de 5.3 cp si va dispune de cuplu sporit, Piaggio explicand ca va aduce performante superioare scuterelor traditionale de 50cc. Modelul Elettrica beneficiaza de modurile ECO si Power. In modul ECO, acceleratia este gradata, iar viteza este calculata la 30 km / h, in vreme ce modul Power asigura viteza si acceleratie maxima.
Motorul este alimentat de bateria litiu-ion performanta pentru modelul standard. In cazul modelelor din gama extinsa X, acestea au un rezervor de gaz de aproape 3 litri (0, 8 galoane). Generatorul se activeaza automat cand nivelul bateriei scade sub o anumita valoare, si poate de asemenea fi activat manual.
Alte caracteristici conta in farul cu lumina LED, spatiul de stocare existent sub sa, suficient pentru depozitarea unei casti in stil jet, priza USB etc. Vespa Elettrica va dispune de schemele grafice atractive gri crom cu reflexe metalice si pe culorile: albastru (standard pentru modelul de baza), portocaliu (standard pentru versiunea X), crom, galben, verde, negru complet si negru fumuriu.
Lucrurile stau bine la capitolul tehnologie: Vespa Elettrica detine un ecran color cu display de 4.3-inch TFT ce ofera informatii despre viteza si nivelul de incarcare a bateriei. O aplicatie Vespa Elettrica va permite utilizatorilor sa conecteze scuterul la Blueetooth. Aplicatia va servi si pentru a oferi info despre locatie.
La o prima impresie, Vespa Elettrica pare sa confirme eforturile cele mai solide din partea unui brand cu renume. Puterea sa este comparabila cu a celor mai viabile si atractive scutere – cum ar fi modelele Gogoro, fara a sacrifica estetica speciala cu care ne-a obisnuit Vespa. Modelul Elettrica nu va fi probabil la fel de ieftin ca unul Gogoro, insa cu siguranta va fi disponibil in mai multe reprezentante o data cu apropiata sa lansare.
vespa, scuter, vespa elettrica, scuter electric,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”