Daca Yamaha au fost primii in a gasi formula ideala de a pune o multime de cai-putere pe un watercraft cat mai usor posibil, putem spune ca inginerii de la BRP (Bombardier Recreational Products & Vehicles), prin divizia de ambarcatiuni nautice Sea-Doo, au desavarsit-o, atat prin design, cat mai ales prin dotarile de inalta tehnologie si performanta aduse PWC-urilor (personal watercraft).
Fiecare skijet apartine uneia dinte clasele recreational, luxury, sport, spark sau musclecraft, dupa cum dotarile tehnice ii recomanda utilizarea si inclinatie, fie ca doresti o plimbare sau dimpotriva, vrei sa pui la treaba toata herghelia de cai pe care motoarele ROTAX le dezvolta. Cumva, aceste clase sunt conventionale, pentru ca priceperea constructorilor de la BRP ofera modelelor Sea-Doo de multe ori capacitatea de a rula atat in croaziera cat si in forta cu acelasi PWC.
Modelul Sea-Doo GTR 215 apartine in aceasta impartire conventionala clasei musclecraft, dupa dotarile si tehnologiile incorporate. Pornind de la clasa entry-level GTI care a fost proiectata cu o carcasa de nadejde, motorul super-performant si design-ul usor modificat a dus PWC-ul la un nivel superior: musclecraft.
Pentru un motor care sa exploateze greutatea redusa a carenei la maxim, Sea-Doo a optat pentru o varianta dotata cu supercharger si intercooler a familiarului si stralucitului Rotax, mai exact avem de-a face cu 1503 SCIC Rotax® 4-TEC® cu o capacitate de 1494 cc si care dezvolta o putere de 215 cp. Este indicata folosirea unui combustibil cu cifra octanica minim 87, dar cea mai recomandata este folosirea celui de 92. Acceleratia este foarte puternica, curba puterii arata extrem de abrupt si finalitatea este o viteza de 105 km/h, dar poate atinge valori superioare in functie de conditiile apei, incarcatura PWC-ului (pasageri + bagaje) si tehnica pilotului. Si apropo de aceasta tehnica, daca modelele GTI sunt recomandate si incepatorilor (si au dotari corespunzatoare in ajutorul acestora), acest GTR 215, ca in general toate musclecraft-urile, este indicat a fi condus de persoane cu experienta.
Ajungand la design, spuneam ca porneste de la simplitatea modelelor GTI, cu o reducere (16 grade) a deadrise-ului – unghiul dintre panoul de fund si orizontala – fata de aceste modele, ceea ce face din Sea-Doo GTR 215 un candidat ideal in stapanirea apelor fie calme, fie agitate. La care se adauga un calcul precis in reducerea greutatii, astfel incat si la atingerea vitezelor maxime pe ape agitate sa ofere echilibru si stabilitate. Indeparteaza numai saua si vei nimeri rapid in valuri, cu ambarcatiunea rasturnata. Totodata, greutatea redusa a PWC-ului inseamna si o solicitare mai mica a musculaturii, in special in situatiile in care faci intoarceri sau pilotezi pe creasta valurilor. Sigur, ambarcatiunea e proiectata a purta in sa 3 persoane, plus capacitatea de stocare de 116 l, insemnand o sarcina totala admisa in conditii optime de pana la 270 kg, dar stabilitatea si echilibrul nu vor fi afectate, sarcina maxima afectand doar viteza si evident consumul.
Si din nou invocam modelele GTI, de la care acest musclecraft a imprumutat saua perfect ergonomica, pe care a adaptat-o capacitatilor de rulare extreme, oferind chiar si un suport de spate si covorase anti-derapante, dar cel mai important este calculul biometric care ofera o pozitie a picioarelor si o presiune pe genunchi ideale pentru a feri de amorteala sau solicitari nedorite. Atunci cand viteza o cere, pilotul devine una cu ambarcatiunea, intr-o pozitie comoda, dar daca acelasi pilot are chef de acrobatii, intoarceri bruste sau viraje in varf de ac, folosirea musculaturii picioarelor nu devine obositoare.
Daca pe amatorul de sporturi nautice a reusit sa il incante pana acum design-ul, comoditatea, greutatea mica, manevrabilitatea, toate astea pe un motor incredibil de puternic si capabil, trebuie sa il anuntam ca e prematur, fiindca n-am amintit de toate dotarile inteligente cu care e prevazut 2015 Sea-Doo GTR 215. Cine este familiarizat cu PWC-urile Sea-Doo ale BRP, stie ca nu poate lipsi iTC™ (Intelligent Thottle Control) - un sistem digital incorporat, care permite afisarea de informatii legate de modul in care skijet-ul ruleaza, consumul de combustibil si nivelul acestuia in rezervor si multe alte date. Datorita acestui sistem pilotul are posibilitatea alegerii modului de deplasare (Sport, Touring sau ECO) si are avantajul ca skijet-ul ramane pe pozitie chiar daca este pornit motorul, acesta fiind initiat in pozitia N (neutru).
Sea-Doo GTR 215 nu poate porni fara cheia inteligenta iControl® Learning Key® care poate fi programata sa limiteze viteza maxima a skijet-ului facand astfel posibila si folosirea lui de catre incepatori care nu au prea multa experienta cu astfel de ambarcatiuni. Desi am stabilit mai sus cum sta treaba cu incepatorii, carora acest model nu le este tocmai recomandat.
Sistemul de propulsie incorporeaza binecunoscuta deja tehnologie iBR (Intelligent Brake& Reverse), sistem care face ca andocarea sa para joaca de copii fata de alte tipuri de skijet-uri aceasta datorita faptului ca GTR 215 se poate deplasa si inapoi. Tot acest sistem permite skijet-ului sa franeze chiar si la viteze de deplasare foarte mari, limitand astfel producerea de accidente prin lovirea altor ambarcatiuni sau accidentarea persoanelor din apa.
Ca metoda de prevenire a furtului sau a folosirii skijet-ului de persoane neautorizate modelul GTR 215 are integrat si sistemul Digitally Encoded Security System (D.E.S.S.™), inovatia celor de la Sea-Doo recunoscuta ca fiind prima metoda de acest gen integrata la skijet-uri si cea mai eficienta din Statele Unite.
Toate sistemele integrate sunt centralizate si monitorizate de sistemul iControl, “creierul” central, realizat in scopul de a usura comenzile date si vizualizate de pilot pentru rularea optima.
Alte dotari ale acestui Sea-Doo sunt, pe scurt: sistemul D-Sea-Bel - reducerea zgomotului si a vibratiilor, sistemul de racire cu circuit inchis - mentine optima temperatura motorului si tine departe apa sarata si resturile din apa, sistem VTS (Variable Trim System) - maximizeaza acceleratia si stabilitatea, afisaj digital multifunctional interactiv cu 23 de functii, sistem O.T.A.S. (Off Throttle Assisted Steering) - asistenta directie cand nu se accelereaza, culori disponibile negru si galben sau orange. Modelul 2015 Sea-Doo GTR 215 este disponibil in reteaua magazinelor ATVROM si face parte din SUPER-PROMOTIA VERII 2015 in care orice model Sea-Doo beneficiaza de: discount 10% din pretul de lista, garantie extinsa 3 ani, livrare gratuita oriunde in tara, precum si posibilitatea de achizitionare in rate!
skijet, sea doo, brp, pwc,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”