La origine, zvonurile proveneau de la unele publicatii de specific economic, precum The Economic Times din India, de factura destul de serioasa, ca sa fie niste simple vorbe aruncate in vant, cu toate ca se bazau exclusiv pe informatii neoficiale din interiorul Mahindra. In tot cazul, se invoca o recenta achizitie a 31% din actiunile Peugeot Motorcycles, divizia de vehicule pe doua roti a francezilor, in special axata pe scutere.
Iata ca a aparut si o prima reactie oficiala la aceste stiri, o reactie vehementa si categorica, din partea detinatorului brand-ului britanic Norton, adica Stuart Garner. In cadrul unui interviu acordat in exclusivitate website-ului de stiri moto CycleNews, Garner a comentat pe marginea acestui subiect: “Nu exista planificata nici o vanzare a brand-ului, nici catre Mahindra, nici catre alte entitati. Eu nu sunt genul care cumpara si apoi vinde celui mai bun ofertant, nu exista nimic real in aceste zvonuri”.
Modul in care a reactionat seful Norton lamureste situatia brand-ului britanic, insa naste deja suspiciuni in privinta veridicitatii stirii publicate initial de The Economic Times, punand sub semnul intrebarii inclusiv presupusele negocieri ale indienilor de la Mahindra cu cei de la BSA, precum si celelalte brand-uri de care se vorbea (la modul general).
Totusi, undeva exista un sambure de adevar, deoarece cei de la The Economic Times au aratat ca sefii Mahindra sunt interesati, dupa achizitia celor 31% din Peugeot, sa revitalizeze o serie de brand-uri emblematice din vestul Europei, reiesind din anumite declaratii indirecte si sporadice ca piata occidentala reprezinta un teren tentant, pe care intentioneaza sa se desfasoare in viitor. Si e destul de logic acest interes, dupa ce si Royal Enfield si-a declarat intentii de acest gen, ba mai mult au deschis o fabrica si un centru de cercetare-dezvoltare in Marea Britanie, dar si alti producatori indieni, chinezi, taiwanezi etc. se orienteaza spre pietele vestice.
Mai mult decat atat, nici declaratiile lui Garner, oricat de categorice sunt, nu garanteaza ca, in realitate nu ar fi vorba de altceva decat de o cacealma si o distragere a atentiei de la negocieri. In ce scop? Asta e greu de stiut, se poate specula ca tocmai dimpotriva, ar fi genul care ar astepta oferta cea mai buna. Mai cu seama ca in cazul Norton, de la achizitionarea de catre Garner, in 2008, sunt fabricate intre 500 si 1.000 de unitati pe an, ceea ce inseamna destul de putin in aceasta perioada, in care vanzarile de motociclete au crescut simtitor pe plan mondial si in plus, e vorba de modele cu un vibe retro, ceea ce e fix la moda in zilele noastre.
In concluzie, nu trebuie considerat inca un subiect inchis, cu toata fermitatea lui Stuart Garner, mai ales ca in stirea initiala din The Economic Times se vorbea de o achizitie in urmatoarele 3 pana la 6 luni si n-a trecut decat o luna. Ar fi interesanta, de asemenea, si o pozitie oficiala a Mahindra Group, eventual si pozitii oficiale ale brand-urilor in cauza, caci interviurile nu au decat un caracter cvasi-oficial, neangajant.
motocicleta mahindra, motocicleta norton motorcycles, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”