Concret, declaratiile directorului francez nu vin decat sa adevereasca si intareasca informatiile neoficiale despre motociclete primite de-a lungul vremii din interiorul Honda, adica cele referitoare despre complexul norme Euro4 – scaderea interesului pe piata pentru modelele 600 supersport.
“Ne-am oprit la CBR600 din doua motive majore. Primul este faptul ca piata a scazut in privinta supersportivelor de 600 in ultimii ani. In ce priveste Honda, nu mai e de multa vreme printre best-seller-ii companiei. Apoi, exista legislatia Euro4”, a declarat Chemin. “Adaptarea CBR600 in clasa normativelor Euro4 ar fi fost total posibilia din punct de vedere tehnic. Numai ca aceasta evolutie tehnica avea costul sau si operatiunea necesara sa se realizeze acest lucru nu era deloc profitabila. De aceea, Honda a decis sa opreasca dezvoltarea acestui model”.
Reprezentantul francez a admis ca vanzarile vor continua dupa 1 ianuarie 2017 in America de Nord sau alte piete in care nu se impune vreun normativ asa de riguros ca Euro4. Ritmul de vanzare insa ramane destul de scazut si de aceea nici pe mai departe, in zonele extracomunitare, nu se va mai investi pentru o imbunatatire si dezvoltare. Exista acea exceptie prevazuta in legislatia europeana, potrivit careia dupa 1 ianuarie 2017 va mai fi posibila comercializarea modelelor noi CBR600 cu Euro3, insa in volum redus: nu mai mult de 10% din volumul vanzarilor inregistrate in ultimii doi ani. Deci foarte putin, conform statisticilor Honda.
Explicam la momentul zvonurilor pe surse ca in acest moment, nu numai in cazul brandului Honda, nu mai renteaza dezvoltarea modelelor din clasa 600 sport. Costurile dezvoltarii si implementarii sistemelor sunt foarte apropiate de cele pentru clasa 1000 sport, iar modelul final ajunge pe piata cu un pret doar cu putin mai mic. Consumatorul are in acel moment o retinere, cand vrea sa opteze pentru o varianta din clasa medie, deoarece va observa ca un model supersportiv din clasa 1000 cu o multime de sisteme si componente de top, devine accesibil ca pret. Iar discutia rezista in contextul exclusiv al fanilor segmentului, tot mai putini in ultima vreme.
“Daca ma intrebati daca acesta e sfarsitul dupa aproape de trei decenii de existenta CBR600RR, pot sa va spun ca nu sunt foarte categoric. Dezvoltarea e suspendata, planuri de viitor nu exista, iar modelul iese din calculele noastre. Numai ca nimic nu interzice reintoarcerea in clasa, in conditiile in care piata va dicta acest lucru, cum s-a mai intamplat in alte situatii”, a concluzonat Bruno Chemin.
motocicleta honda cbr600rr,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”