Dupa luni si luni de speculatii, zvonuri, informatii pe surse, analiza comunicatelor oficiale si asa mai departe, in sfarsit au aparut imagini oficiale ale viitorului supercharghed pe care Kawasaki il pregateste, Kawasaki R2, cu motor de 600.
Imaginile exclusive obtinute de jurnalistii de la publicatia online britanica morebikes.co.uk provin direct de pe biroul departamentului juridic al producatorului japonez (e treaba celor de la Morebikes cum le-au obtinut, nu?) si fac parte dintr-o documentatie complexa in vederea inregistrarii tuturor elementelor constitutive ale motocicletei la oficiul de protectia drepturilor de proprietate intelectuala (brevete de inventii, marci si tot restul).
Kawasaki are doua motive solide pentru care isi inregistreaza aceste schite, alaturi de documentatia aferenta a viitorului 600 supercharged: unitatea de supra-alimentare, ca si sistemul de dirijare a aerului sunt creatii proprii ale uzinei japoneze, iar acest design arata ca aceasta creatie a fost realizata intr-un mod foarte compact, esential pentru mentinerea dimensiunilor fizice generale a motocicletelor din clasa 600cc. Intr-un mod foarte ingenios, nu numai vizual, traseul sistemului a fost imaginat pe sub partea inferioara a rezervorului, in zona sustinerii acestuia in cadru, care se intinde peste partea de sus a turbocompresorului si continua sub saua pilotului. In plus, noul Kawasaki R2 are o evacuare continuata sub sa in profilul ingust al motocicletei. Spre deosebire de modelul curent ZX-6R care are evacuarea mult mai joasa.
R2 va pastra suspensia top-end a modelului ZX-6R, insa cu un brat mai mic si mai suplu (chiar ceva mai mic decat respectivul) decat bratul mare, gros si oscilant de pe H2R. De asemenea, exista un capat posterior mai radical cu planse “aripi” izbucnind de sub sa, gandite special pentru a inchide un “buzunar de aer” format in jurul pilotului si a pastra un carenaj minimalist.
Cadrul spalier al modelului Kawasaki H2R insa va fi imprumutat si pentru acest mic sportsbike supercharged, dupa cum reiese din imaginea modelului de sus, fara caroserie. Din nou, e vorba de ingeniozitate, deoarece se observa cum rezervorul a fost mutat pentru a se adapta noii rutari a fluxului de aer prin turbocompresor.
Si doar pentru a se asigura ca nu exista nici un dubiu asupra functionarii sistemului si modului in care va lucra in functie de cerintele de acceleratie, Kawasaki a inregistrat si o diagrama cu fluxul de aer si cum va fi livrata puterea.
Vom vedea in cateva saptamani noua creatie supercharged a celor de la Kawasaki in saloanele internationale moto? Foarte posibil. Chiar daca vor intra in productie anul urmator, e de preferat ca in editiile acestui an de Intermot sau EICMA, Kawasaki sa se prezinte si cu modele finite, nu doar cu prezentari power-point si imagini create pe calculator. Sau cine stie?
sportbike, motociclete kawasaki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”