Intretinerea ATV-ului pe timp de iarna este la fel de importanta ca si in orice alt sezon, dar orice rider trebuie sa aiba in vedere temperaturile scazute. Aceste temperaturi scazute prezinta cateva provocari care pot fi depasite cu usurinta folosind intretinerea corespunzatoare. Urmatoarele randuri prezinta cateva indicatii generale pentru intretinerea ATV-ului pe timp de iarna dar atunci cand vine vorba de necesitati specifice, fiecare ar trebui sa verifice manualul produsului sau sa stea de vorba cu dealer-ul local.
Intretinere generala
-Spalarea ATV-ului pe vreme inghetata nu este recomandata, spalarea trebuie facuta cu apa calda si cu sapun neabraziv. Mai important, permiteti ATV-ului sa se usuce, nu sa inghete. Indepartati cat mai multa zapada de pe ATV inainte sa-l parcati. Puteti folosi manusile sau o perie de parbriz auto.
- Daca ATV-ul a inghetat, puteti folosi apa calda. Daca anumite componente ale ATV-ului sunt inghetate sau blocate din cauza zapezii sau a ghetii, nu le fortati. Aceste componente se pot rupe usor atunci cand sunt inghetate, in special elementele din plastic. Aveti rabdare si incercati sa le eliberati miscarea cu apa calda. Pana si plasticul se va dezgheta usor cu putina apa calda.
- Scurgeti compartimentul cutiei de viteze CVT, nu permiteti sa inghete apa in aceasta sectiune. Daca nu aveti o surubelnita speciala, indepartati capacul CVT si curatati. Asta ar fi o ocazie buna sa inspectati / inlocuiti cureaua de transmisie si sa curatati suprafata ambreiajului cu o carpa imbibata in acetona
- Ungeti garniturile folosind o vaselina pentru temperaturi scazute. Majoritatea ATV-urilor moderne au garniture unse si indeplinirea acestei sarcini ar trebui sa se faca cu usurinta. Atunci cand puneti vaselina noua pe garnituri, indepartati vaselina veche pentru indeparta murdaria si umezeala.
- Presiunea pneurilor este intotdeauna un motiv sa aveti atentie, dar temperatura si altitudinea poate schimba presiunea. Daca remarcati schimbari, verificati presiunea pneurilor.
Sistemele de alimentare
-Combustibilul de iarna vine direct de la pompa cu aditivi anti-inghet si ar fi bine sa fiti precauti cat alimentati, din cauza chimicalelor dure. Cea mai buna practica pentru riding pe timp de iarna este sa tineti rezervorul plin tot timpul. Asta previne condensarea si umezeala in rezervor.
- Sistemele EFI sunt foarte bune pe timp de iarna datorita pornirii usoare si a performantei de top indifferent care este temperatura. Modelele cu carburator pot avea nevoie de putin tuning pentru performante optime pe timp de iarna.
- 1230 – Polaris Carbon Clean fuel treatment – Polaris ofera un produs numit Carbon Clean fuel treatment. Acesta este un produs special pentru toate ATV-urile pe injectie care curata sistemul de alimentare pe masura ce motorul ruleaza. Acest produs indeplineste un scop dublu, el actioneaza si ca un stabilizator de combustibil si absoarbe apa. Nu folositi curatatoare de sistem de alimentare pentru automobile. Aceste produse sunt prea puternice din punct de vedere chimic si vor avaria sistemul de alimentare al ATV-ului
- ATV-urile au un capac de rezervor ventilat. Unele ATV-uri folosesc un tub de ventilare pe capacul rezervorului pentru a egaliza presiunea din rezervor. Daca acest tub este inghetat va opri fluxul de combustibil si va parea ca si cum ATV-ul a ramas fara combustibil, chiar si cu rezervorul plin.
- Schimbarea filtrului de aer nu este asa de importanta iarna, fiindca operati intr-un mediu mai curat, fara praf sau murdarie, dar ar fi bine sa verificati si filtrul de aer pentru performanta optima.
Sistemele de racire
Sistemele de racire sunt la fel de importante iarna ca si in orice alt anotimp. Verificati antigelul ATV-ului sa aiba o putere sau concentratie de 50/50 si sa aiba un nivel corespunzator. Tineti minte ca antigelul trebuie schimbat la fiecare 2 ani. Riding-ul pe timp de iarna poate fi o cauza a supraincalzirii daca radiatorul este blocat cu gheata si zapada. Puteti pastra motorul rece daca mentineti radiatorul curat pentru un flux de aer optim.
Sistemele de ungere
-Schimbarea uleiului ar trebui facuta insotita de schimbarea filtrului de ulei. Atentie la uleiurile de iarna – ar trebui sa aiba o vascozitate si o arie de temperatura de operare corespunzatoare. De exemplu, uleiul sintetic de motor BRP 5W-40 are o raza de operare de la 55 grade C la -35 grade C. Ca o observatie, litera “W” de pe ulei indica faptul ca este pentru iarna.
-Unele ATV-uri necesita o schimbare suplimentara a uleiului de transmisie. Asta in cazurile in care uleiul de transmisie este separate de cel de motor si ar trebui schimbate in acelasi timp.
- Verificati direfentialul fata si spate pentru un nivel corespunzator de ulei. Tineti cont ca uleiurile sintetice au vascozitate si o raza de temperatura mai bune in comparativ cu uleiurile minerale.
Cateva produse recomandate pentru riding pe timp de iarna
Symtec 4 Zone Heating System – este un produs aftermarket de top. Kitul include mansoane incalzite si un centru de control care poate fi montat pe ghidon. Centrul de control are optiunea de a selecta puterea de incalzire cu mai multe niveluri, pentru cele mai friguroase zile.
PowerMadd Hand Guards – ofera protectie si aspect pentru toate sezoanele. Aceste hand guard-uri sunt pe piata de ceva vreme si se potrivesc pentru orice ATV. Sunt disponibile in multiple culori.
atv,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”