Viteza, manevrabilitatea si spectaculozitatea snocross-ului reclama snowmobile special construite si adaptate, cu ski-uri solide si durabile, cu un sistem de suspensii de top, plus un motor si o transmisie pe cinste. Cum se intampla de obicei, initial iubitorii de snowcross s-au folosit de snowmobilele din segmentul sportiv, pe care le-au adaptat ulterior cu componente aftermarket, pana in momentul in care constructorii importanti din industrie au preluat trendul si au realizat modele de fabrica direct dedicate snocross-ului.
Avand in vedere acestea, liderul mondial al industriei powersports prin compania sa specializata Ski-Doo, a anuntat lansarea modelului de racing snowmobile 2017 Ski-Doo MXZx 600RS, proiectat special sa atace partiile de snocross din America de Nord. Iar pentru ca de obicei BRP Ski-Doo trateaza lucrurile cu maxima seriozitate si cu un interes sporit pentru performanta, acest nou model vine cu o serie de imbunatatiri fata de versiunea anterioara, ceea ce nu poate decat sa bucure iubitorii de snocross, de altfel compania ascultandu-le sugestiile si recomandarile in dezvoltarea saniei.
Noul model, 2017 Ski-Doo MXZx 600RS aduce un ambreiaj din nou revizuit, un si mai eficient sistem de cuplare progresiva si o intrare in viteza mai tehnica, in ascendenta dinaintea sariturii (din “groapa”, asa numitele “holeshots”) peste obstacol, cu o tractiune mai buna si accelerare pe masura.
Modificarile legate de ambreiaj, combinate cu un sistem imbunatatit si suplimentar de cuplare vor avea ca rezultat tasnirile (holeshots) explozive si un raspuns instantaneu in iesirea din viraje sau din craterele adanci specifice snocross-ului. De asemenea, modificarile au in vedere o crestere si mai mare a durabilitatii, caracteristica esentiala intr-un pilotaj extrem de solicitant pentru sanie (si pentru pilot), intr- o maniera low-cost.
Motorul Rotax dispune de un design al cilindrului dovedit cu o toleranta foarte scazuta, pentru maximizarea puterii, cuplului si consistentei. In plus, arborele cotit, ambreiajul de antrenare si statorul reduc considerabil inertia in vederea unui raspuns mai rapid. De asemenea, propulsorul are o forma eficienta Y-pipe, in care tubul reglat se potriveste la micron cu cilindrul, avand si un amortizor usor de zgomot. Motorul ofera turatii rapide, o putere consistenta si solida, constanta de la angajament, pana la linia rosie a celor 8.000 rpm.
Anul trecut, BRP a introdus in premiera ambreiajul pDrive pe modelul MXZx 600RS si imediat s-a vazut o evolutie semnificativa, reflectata si in rezultatele din curse. Numai ca inginerii de la Ski-Doo nu s-au aratat multumiti, dovada ca au reproiectat acest pDrive in vederea reducerii frecarii, greutatii, micsorarii tolerantei, astfel ca livreaza rpm mai consistente, necesita mai putina intretinere si ofera o durabilitate mult mai mare. Totul tine de inovatie. Ambreiajul pDrive conceput pentru cursele snocross, aflat pe modelul 2017 Ski-Doo MXZx 600RS, presupune elemente unice, cum ar fi role duble rapide, fara frecare ce transfera cuplul, in locul traditionalelor comutatoare glisante, ori renumitele clickere reglabile patentate de BRP, rulmenti cu role marite si un design compact deschis.
Asadar, noutatile modelului ar fi recalibrarea ambreiajului pDrive cu angajament mai mare 230-435 în loc de 200-380, eficientizarea cuplarii progresive ce duce la o fiabilitate ridicata si un comportament mai exploziv, in special in holeshots, plus o intrare in viteza (prin slip gear) cu rezultatul unei mai mari stabilitati si a unui angajament cat mai putin brusc si sacadat.
snowmobil ski doo, ski doo, brp, snowmobile,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”