Inainte de a vedea despre ce e vorba, e necesara o recapitulare. Compania Ducati implineste in 2016 frumoasa si venerabila varsta de 90 de ani, motiv pentru care organizeaza o serie de evenimente tematice, printre care si dezvaluirea a doua noi modele. Folosindu-se de intalnirea ducatistilor din toata lumea, care are loc la Misano din doi in doi ani, in weekend-ul in care a trecut si care a avut o asistenta impresionanta de peste 81.000 de participanti din toata lumea, firma italiana a prezentat cele doua motociclete noi.
In timp ce unul dintre ele reprezinta o editie aniversara a emblematicelor Panigale, urmata si de o demonstratie pe circuitul din Misano a pilotului Casey Stoner, celalalt model a fost invaluit in mister. Pentru aceasta, s-au folosit de o incapere speciala unde acest model a fost expus si in care aveau acces cei cu invitatii speciale. Numai ca unul dintre acestia a reusit sa strecoare un aparat de fotografiat, de fapt, cel mai probabil un telefon cu camera si a demascat surpriza companiei italiene, fotografiile inundand internetul in cel mai scurt timp.
Acum doi ani, la precedenta intalnire WDW, scenariul a fost identic, in cauza fiind pe atunci viitoarea Ducati Scrambler, lansata oficial spre sfarsitul anului. Cum reuseste Ducati sa gestioneze atat de prost si sa aiba scapari in privinta secretelor sale, nu e foarte clar, insa exista voci multe care sustin ca e vorba de “scapari controlate” si secrete prost pastrate deliberat, intr-un soi de marketing sui generis.
Oricum ar fi, jurnalistii de la MCN s-au pus pe treaba si au convertit imaginile respective intr-o generare de model, pe baza componentelor vizibile, ca apoi sa faca diverse presupuneri despre cum ar fi produsul finit. Ramane de vazut la lansarea oficiala, despre intentiile Ducati in privinta acestui model am scris si la inceputul saptamanii, asa ca sa vedem ce a iesit.
Proiectul denumit 1312 (al treisprezecelea proiect de motocicleta noua, inceput in 2012), inseamna motocicleta sportiva SuperSport cu varianta 939 SuperSport S, care va fi infatisata in toamna la Milano, in salonul EICMA si va fi probabil disponibila pe piata de la anul.
Ducati a confirmat ca va fi vorba de un model in doua versiuni la lansare, SuperSport si SuperSport S, insa e interesant de stiut daca gama se va extinde in capacitate in ambele directii, adica spre Monster-ul de 821cc (ca tot se bazeaza pe el arhitectura sasiului) dar si spre 1200cc. Dar deocamdata e departe Ducati de astfel de decizii.
Rotile apar identice cu standardul 1299 Panigale, cu trei spite in forma de Y, pe partea din fata si o bascula cu singura fata in spate. Rotile au fost incaltate cu pneuri Pirelli Diablo Rosso II in weekend, asa ca pare si optiunea de productie, potrivindu-se de minune in intregul design al motocicletei. Partea frontala este un 120/70 ZR17, partea din spate un ZR17 180/60.
Dupa cum spuneam cu doua, trei zile in urma, motocicleta prezentata la WDW a fost un model SuperSport S si aceasta era dotata cu suspensii Ohlins in fata si in spate, insa mai mult ca sigur ca acestea nu se vor regasi pe modelul standard, mai curand ar fi vorba de Sachs (folosite pe Monster 821), insa tot complet ajustabile.
Despre motor am amintit putin tot cu ocazia stirii permanente, inclusiv cei de la MCN confirmand ca e vorba de motorul Testastretta 11º racit cu lichid, L-twin, cel de pe Hypermotard 939, de 937cc, insa modificat si dezvoltat sa ofere 110 cp (Ducati spune ca modificarile sunt de ordinul a 80%). Pe vremuri, familia SuperSport Ducati avea motoare intinse pe scala de la 400, la 1000cc.
In privinta sistemului de franare, se vede pe fata un cuplu de discuri de 320 mm, cu etriere Brembo M4.32, cu cate patru pistonase, activate de o pompa radiala, cu tot cu ABS ca standard, insa in spate se poate doar intui ca ar fi vorba de un mono-disc de 245 mm, cu etrier cu dublu pistonas si ABS.
Cele doua modele vor beneficia de moduri de pilotare, ca orice sportsbike de strada care se respecta in prezent, probabil ca trei la numar: Sport, Touring si Urban, care vor fi conectate la cele opt nivele de control al tractiunii, marca Ducati. Aceasta ar fi dotarea minima standard si de bun simt, vom vedea la momentul respectiv cu ce se va prezenta versiunea SuperSport S, in schimb.
In incheiere, cateva vorbe despre stilul propriu. In principiu, constructorul nu a facut nici un efort sa ascunda referintele vizuale la familia Panigale, insa inclusiv Quattrino a subliniat faptul ca nu vor face parte din aceasta familie. De asemenea, in mod firesc, aceste referinte trimit si catre modelele Supersport ale anilor 80-90, care la randul lor imprumutau cat puteau de la superbike-urile 851/888, insa nu au oferit o solutie prea ieftina, relaxata si cu consum rezonabil.
De altfel, s-a subliniat la prezentarea SuperSport ca se urmareste a se oferi modele mult mai accesibile la pret, fata de oferta actuala a superbike-urilor de pe piata si incercand din rasputeri sa se ofere si maximum de performanta si calitate.
Pana la lansarea din noiembrie, de la Milano (cel mai timpuriu si sigur prilej de prezentare), probabil ca vom mai intalni diverse zvonuri, diverse imagini din testari si lucrurile vor incepe sa capete contur si cele de sus vor fi infirmate/confirmate. A, aproape uitasem, va fi si o intensa perioada de teasere video, caci Ducati nu poate fara ele. Sa ne pregatim sufleteste si nervos, ca atare.
motocicleta ducati supersport, motocicleta ducati 939, motocicleta,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”