Trebuie inteleasa decizia insa si din alta perspectiva: in primul rand, piata supersport din clasa 600 e in cadere libera de cativa ani si deocamdata nu exista nici cel mai mic indiciu ca-si va reveni, in al doilea rand, dezvoltarea unor modele de 600cc, upgradarile majore, modificari de componente reclama costuri foarte apropiate de astfel de operatiuni aplicate modelelor de 1000cc. Nivelele de inginerie sunt aceleasi, pachetele, inclusiv de sisteme electronice, sunt aceleasi si singura diferenta se noteaza in privinta motorului supradimensionat (sau micsorat, depinde de perspectiva). In termeni de costuri, deci, ambele modele sunt la fel, iar clientii nu vor privi la randul lor prea incantati doua motociclete apropiate ca pret.
Sursele japoneze, citate de MCN (MotorCycleNews) au afirmat: “Nu a fost vorba de o decizie usoara, pe care Honda sa o ia, in conditiile in care CBR600 e o motocicleta cu istoric si de mare importanta pentru companie in trecut, insa adevarul e ca in prezent acest model nu se mai vinde in numarul de unitati care sa faca viabila o reformare si nici perspectivele nu arata ca un model dezvoltat ar face-o”.
In plus, aceleasi surse au recunoscut: “Munca necesara sa adaptezi modelul normelor Euro4 inseamna costuri ridicate. Ca sa mentii caracterul CBR600RR intact si sa il conformezi legislatiei, inseamna foarte multa munca, mult mai multa decat pare, deci costuri foarte ridicate. Adaptarea inseamna si luarea in greutate, ca sa ramana performanta, trebuie luata greutatea din alta parte, iata alte costuri.”
Modul in care Honda finanteaza dezvoltarea de noi motociclete, a dus cu siguranta la disparitia CBR600R. Spre deosebire de alte companii majore, care utilizeaza o politica globala in dezvoltarea modelelor lor, Honda solicita fiecarei regiuni sa suporte o parte din costurile necesare proiectarii si construirii motocicletelor. Astfel, Honda Europa (precum si alte regiuni care au nevoie de modele conforme cu Euro4) a suportat o analiza retrospectiva a cifrelor de vanzari. Impreuna cu costurile care ar fi necesare adaptarii la reglementarile anti-poluare, s-a facut analiza si s-a aratat ca niciodata nu se va returna investitia facuta. Pe de alta parte, Honda America nu are o problema in privinta vanzarilor, piata americana fiind una din sursele majore ale companiei, cu un mare potential, insa nu s-ar justifica producerea modelelor conforme cu Euro4, din doua motive simple: SUA nu are adoptata o astfel de legislatie, iar costurile ar putea fi sustinute, insa adaugarea costurilor de distributie peste ocean, ar insemna o crestere de pret, deci un eventual dezinteres al europenilor fata de acest model.
Legislatia s-a inasprit, nu se mai pot desfasura in voie pe sosele, iar iubitorii sportbike-urilor sunt din ce in ce mai putini si orientati pentru track-uri, adica presupune costuri suplimentare. E o perioada fasta a modelelor de strada si asta inseamna sfarsitul unei ere.
Triumph Daytona 675 a fost un model despre a carui dezvoltare s-a tot vorbit si mai mult, incepuse inainte de criza, in 2009. Apoi a fost pus pe hold totul, pana de curand, cu ocazia noilor valuri de motociclete imbunatatite lansate in ultima perioada. Moment in care compania a admis oficial ca nu va mai vedea lumina zilei vreodata in aceasta forma. Adica va fi transformata intr-un tricilindric de 765cc, pastrand alte caracteristici ale modelului de 675.
Asadar se pare ca, citind printre randuri, ce a ramas concret in clasa 600 e trecutul glorios, indiferent de producator. Chiar si atunci cand se invoca necesitatea de a avea un lineup plin de supersportive, de la cea mai mica, la cea mai mare, concret tot datele financiare vor dicta, fie ca e vorba de rapoarte de vanzari sau costuri de dezvoltare si adaptare. Si atunci finalul pare unul singur si foarte aproape.
motocicleta honda cbr600rr, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”