La cateva zile de la comunicatul oficial privind noul sau motor turbocharged parallel-twin EX7, pe care urma sa-l expuna la Tokyo Motor Show, se credea ca vor veni informatii mai detaliate, insa chiar si dupa prezentarea in cadrul salonului, lucrurile au ramas in ceata. O ceata destul de deasa, chiar.
In multitudinea de concepte si modele 2016 prezentate la salonul din capitala nipona, acolo unde inca nu a fost prezentat noul GSX-R1000 (inca se mai spera la o minune, peste doua saptamani, in cadrul celui mai mare salon moto din lume EICMA, gazduit in Milano), cei de la Suzuki au expus motorul lor turbocharged intr-un mod extrem de sec: “Turbo engine for motorcycles”, au spus ce au declarat si in comunicatul dinaintea salonului, ca e gata de productie si nimic mai mult.
Asa, si? Mai departe? Cei de la Suzuki nu au mai lasat nici o informatie in plus sa razbata, ceea ce nu numai ca e intrigant, dar e si lejer enervant. Nici macar ce motocicleta va avea in dotare noul motor, nici cand se va intampla, tacere totala. Ce e cu tacerea asta, greu de spus. Atunci cand a fost expus conceptul Recursion, in urma cu doi ani, la EICMA 2013, Suzuki a insistat ca realizarea motorului bicilindric de 588cc turbocharged nu e pe lista lor “to do”.
Lumea a spus “oooook” si a lasat subiectul balta pana la inceputul acestui an, cand au fost “interceptate” documentatiile pentru obtinerea brevetului Recursion, in vederea intrarii in productie. Si speculatiile s-au reluat, zvonurile au reinceput si deja se asteapta informatii concrete. Din partea constructorului japonez, din nou tacere.
A venit momentul salonului din Japonia, Suzuki a emis un comunicat si toata lumea a sperat ca lucrurile se vor limpezi, dar iata ca noul motor turbocharged a fost dezvaluit, a putut fi admirat si ... cam atat. Singurul lucru care e clar, e ca e diferit de motorul de pe Recursion. Pleaca de la motorul conceptului, dar apare diferit. S-ar putea spune ca radical diferit. Alte capete de cilindru, alt turbocompresor, alta cutie de aer (cu schimbator de caldura) si alte componente de acceleratie. Si de aici, evidenta intrebare: pe ce model va fi instalat?
Nici un fel de indiciu, nici macar la nivel de concepte. Cei de la MCN (MotorCycle News) sustin insa ca, pe baza surselor lor, motorul turbocharged intra in productie in viitorul apropiat. Suzuki a refuzat sa confirme ca e vorba de un motor in jur de 600cc (588, mai exact, in ce priveste Recursion), insa au confirmat exact ceea ce se putea observa din prototipul expus: motor DOHC in doi cilindri paraleli, opt valve si turbocharged. Si aceleasi surse spun ca Recursion va fi numele de gama pentru o familie de motociclete turbo, in care se poate vorbi despre modele existente, dotate cu turbocharged, dar la fel de bine poate fi vorba de noi modele. Lamuriti?
Rob Cooper, directorul de marketing al Suzuki Marea Britanie a declarat aceleasi lucruri jurnalistilor de la MCN, de unde reiese clar ca vorbim de o tacere generala si oferta de informatii extrem de redusa. In concluzie, avem confirmarea ca motoarele turbocharged intra in productie si le vom avea in viitor, indiferent pe ce modele.
motociclete, motocicleta,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”