De aceea nu a fost o surpriza atunci cand s-a decis introducerea acestui model in programul Suzuki Vintage Parts, un program care este destinat selectarii si prezervarii modelelor Suzuki care au facut istorie prin performante si popularitate, oferindu-se piese noi, manuale de utilizare si alte brosuri, capabile sa transforme motocicleta intr-una noua.
In anul 1978, atunci cand a fost lansata, aceasta motocicleta cult reusea sa castige Daytona Superbike Race (ca si in urmatorii trei ani) si Suzuka-8 hour, pentru ca un an mai tarziu sa iasa varianta S cu care pilotul Graeme Crosby castiga in cadrul AMA series si Isle of Man TT, precum si in 1980 din nou la Suzuka 8-hour.
Motorul DOHC in 4 cilindri, in 4 timpi, de 997cc, producand 89 cp era de-a dreptul impresionant, necesitand foarte putine lucrari de intretinere, in afara de reviziile generale, ceea ce-i conferea o autonomie mecanica sporita fata de modelele vremii. Cele patru carburatoare Mikuni au realizat o echilibrare optima si au avut puncte de aprindere care necesitau revizii la peste 4.800 km.
Singura problema pe care reputatul model a intampinat-o pentru o scurta vreme a fost legata de franarea, in special in conditii de umezeala a carosabilului. Sistemul proiectat original nu a beneficiat de un sistem de frane performant, insa ulterior acest aspect a fost remediat, iar acum prin Vintage Parts sunt oferite frane de calitate. Totodata, la momentul la care a fost lansata, motocicleta nu se putea lauda cu un consum de combustibil prea decent. De aceea multe dintre unitatile lansate au poposit pentru scurta vreme in service-uri specializate unde li s-a reglat consumul. Depinde, e foarte adevarat, si de modul de pilotare, intre rularea de croaziera si fortarea in cursa existand o diferenta remarcabila.
In prezent, nu mai exista foarte multe modele, de exemplu in Marea Britanie erau inregistrate doar 10 modele Suzuki GS1000 in activitate. Daca in perioada in care a fost lansat modelul acesta costa in jurul a 3.000$, in prezent pretul unei astfel de motociclete poate ajunge inzecit, daca e prezervat si beneficiaza de piese noi originale.
Acest model intra intr-o galeria de elita care mai cuprinde si alte modele de succes si care au facut performanta in trecut: RGC250 VJ21, GT750J-M, GSX-R750F-H, GT250EX si AP50.
motocicleta suzuki, motocicleta,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”