De aceasta data, stirea vine de la publicatia The New York Times, care arata ca “partenerii, ambii japonezi, au fost destul de evazivi cu privire la continutul acordului comun, inclusiv daca va fi vorba de un capital de tip tie-up. O fuziune, chiar partiala, ar aduce in mod eficient si consistent Suzuki in orbita Toyota, care concureaza in general cu Volkswagen pentru titlul de producatorul mondial nr. 1 pe piata auto.”
Sigur, discutia se poarta in jurul industriei auto, in principal, insa perspectivele sunt imense, iar cei de la Toyota ar putea profita de experienta indelungata in materie de scutere si motociclete a celor de la Suzuki, mai ales in perspectiva realizarii de vehicule individuale, cu propulsie electrica. Si nu pare deloc intamplatoare, in acest sens, alianta dintre ceilalti producatori japonezi care au batut recent palma, dintre care unul bine infipt in industria automobilelor.
Atat cei de la Suzuki, cat si cei de la Toyota au in vedere o piata mult mai interesanta, cea asiatica, cum ar fi cea din India, unde modelele ambelor companii de automobile mici si ieftine sunt extrem de populare. Astfel, parteneriatul va crea posibilitatea pentru Toyota sa intre pe pietele emergente unde Suzuki se simte excelent, in termeni de vanzari, creand acestora totodata posibilitatea de a beneficia de resursele tehnologice ale Toyota, in special la vehiculele electrice. Suzuki, cunoscuta ca poate cea mai traditionalista companie japoneza (dintre brandurile importante, desigur), nu a prea investit in directia vehiculelor propulsate electric, iar tendintele in aceasta directie par sa necesite schimbari in planurile companiei, daca vrea sa-si pastreze pozitia de pe piata.
"Suntem constienti de faptul ca viitorul este plin de riscuri", a declarat Osamu Suzuki, presedintele Suzuki, intr-o conferinta de presa sustinuta impreună cu Akio Toyoda, presedinte si director executiv al Toyota. Ambii sunt membri ai familiilor fondatoare ale companiilor lor. Asadar, nu e vorba de un simplu anunt de intentii, caracterul public al anuntului din partea amandurora indica faptul ca cele două companii sunt aproape de o afacere importanta.
Sa insemne acest parteneriat dintre Suzuki si Toyota un catalizator pentru producatorii de automobile in vederea orientarii catre vehicule individuale concept (prezentate de-a lungul vremii, inclusiv de catre Toyota) in productie? Nu exista nici un indiciu ca Toyota ar fi interesati de o directie in producerea unor motociclete, insa nimic nu ii impiedica sa sustina dezvoltarea unora in asociere cu Suzuki. Asta, dincolo de interesele de intrare si acaparare a pietelor ofertante.
Fosta alianta a Suzuki cu General Motors s-a incheiat in 2008 in mijlocul crizei financiare la nivel mondial, cand GM a vandut actiunile detinute la Suzuki. Imediat in anul urmator, Volkswagen a intervenit, cumparand o participatie de 20% din actiunile Suzuki, insa relatia s-a deteriorat foarte curand, in contextul unei incalcari din partea VW a acordului, atunci cand s-au decis sa cumpere motoare de automobile de la Fiat. Recent, Suzuki a achizitionat Daihatsu, in timp ce Toyota si-a crescut participatia in actiunile detinute la Subaru.
In acest moment e foarte greu de intrevazut ce va presupune in mod concret alianta Suzuki – Toyota, deoarece informatiile sunt extrem de sarace, mai cu seama e greu de presupus in ce mod se va materializa in privinta motocicletelor si scuterelor, insa asa cum s-a mentionat, exista premise reale si serioase ca acest parteneriat sa aiba efecte inclusiv in acest domeniu. Vom urmari ambele parteneriate majore recente, caci in mod sigur in viitor vor aparea o serie de surprize!
motocicleta electrica, scutere, motociclete, honda, suzuki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”