Din ce in ce mai raspandit, triciclul ramane o forma de distractie aparte, foarte apreciat de unii, privit cu suspiciune si reticienta de catre altii, pur si simplu dezavuat de puristi. Insa oricum ar fi, interesul constructorilor pentru proiectarea si dezvoltarea vehiculelor cu trei roti este crescut in ultima vreme si tot mai multi dintre acestia imbratiseaza ideea. Aici nu e vorba de un simplu oportunism (cam dur termenul, intr-adevar), ci incearca sa perfectioneze in maniera proprie modelele si segmentele de succes. Acesta inseamna pana la urma progres, caci ideile cu adevarat inovatoare nu apar oriunde si oricand, dat trebuie puse in practica la superlativ.
Inapoi la Honda Neowing, dupa ce conceptul a fost anuntat si vazut in fotografii, in sfarsit a putut fi aratat publicului in carne si oase. In fine, in metal si plastic. Daca multi dintre cei initiati s-au gandit la particula “wing” ca fiind in legatura cu tourer-ul fantastic al celor de la Honda, nu s-au inselat. Atunci cand s-a nascut, in urma cu 40 de ani, Honda a pus la bataie tot ce stia si ce era mai bun pentru o motocicleta, iar asta s-a putut vedea mai ales in cazul GL (Goldwing) 1500 timp de multi ani si multe modele derivate. Atunci cand Honda lipeste “wing” pe o masinarie, atunci se stie ca e vorba de o lucrare inginereasca de exceptie.
Neowing se vrea un tourer la fel de fantastic, cu un feeling sporit in viraje prin prezenta celor doua roti din fata si, chiar daca foloseste un motor boxer doar cu patru cilindri opozabili, spre deosebire de cei sase ai Goldwing-ului, viteza si confortul nu sunt afectate. Deoarece noutatea absoluta a conceptului consta in prezenta unui motor electric complementar, responsabil de livrarea unui cuplu imens si constant in acceleratie. Iar motorizarea hibrida poate nu ar fi cel mai fascinant aspect al acestui concept, daca nu ar exista un mecanism original legat la rotile din fata, acel sistem patentat de Piaggio in al sau funky MP3.
Deci acest concept pare a acoperi tot ce-si doreste un iubitor de roadstere de la el: o acceleratie serioasa, o disponibilitate pentru viteze mari si pilotare constanta, dar si o stabilitate sporita, in special atunci cand se ruleaza cu viteze scazute, in viraje mai ales. Emisiile poluante reduse vor incanta persoanele dedicate cauzelor ecologiste, deci iarasi un mare avantaj. Daca a venit vorba, un dezavantaj poate fi faptul ca e un vehicul pentru solitari, neexistand un loc pentru pasageri, dar daca vreodata acest concept ar intra in productie, probabil ca se va rezolva si acest aspect.
Ce urmeaza? Un trike Gold Wing cu cele doua roti in spate? O dotare cu DCT-ul Honda? Greu de spus. Cel mai posibil, aplicabil si preferabil ar fi ca pe viitor modelele Gold Wing sa beneficieze de motoare hibride. Si bineinteles, sa coexiste cu un Neowing de serie. Asteptam si o lista detaliata cu specificatii al acestui concept, care se va afla fata in fata la Tokyo cu rivalul MWT-9. Credem ca si Polaris si Can-Am BRP au devenit brusc atenti la ce se petrece in capitala nipona, cel putin diviziile responsabile de Slingshot, respectiv Spyder, fiindca se anunta vremuri interesante pentru trike-uri.
motocicleta honda, motociclete, spyder,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”