ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Triumph isi remodeleaza Scrambler-ul pentru 2017 - fotografii-spion


Triumph isi remodeleaza Scrambler-ul pentru 2017 - fotografii-spion
  04.05.2016

Zilele acestea a fost surprins in testari un nou model Triumph, mai exact Triumph Scrambler si mai exact, un model care se bazeaza pe Street Twin de 900cc, ce va renaste intr-o maniera neo-retro, asa cum ii sta bine unei motociclete la moda in zilele noastre.

Triumph isi remodeleaza Scrambler-ul pentru 2017 - fotografii-spion - T120

Acest Scrambler reprezinta una din verigile lipsa din noua gama Bonneville si se pare ca va fi gata pana la inceputul anului 2017, atunci cand cele mai vechi Bonnies racite cu aer vor disparea din showroom-uri gratie sau din cauza reglementarilor Euro4.

Producatorul britanic are deja mai multe modele – Bonneville T120 de 1.200cc, sportivele Thruxton si Thruxton R, precum si Street Twin-ul de 900cc – dar avalansa modelelor noi e inca in derulare. Pe langa acest Scrambler, pozat “nou-nout”, s-au mai putut surprinde in testari un Bonneville retro 900, care imbina stilul T120 cu motorul de pe Street Twin, precum si o versiune cvasi-personalizata Bobber, care utilizeaza noul motor racit cu lichid cu cadrul nou cu suspensie spate mascata intr-o maniera traditionala pentru acest tip de motociclete.

Cu mult timp inainte de cea mai recenta dementa retro care a impanzit pietele occidentale, in principal, mai exact acum un deceniu, inainte ca Ducati sau BMW (pe langa altii) sa reconsidere macar ideea, Triumph scotea in 2006 un Scrambler original. Pe atunci (bieti tampiti, ar zice hipsterul de azi) nu s-a bucurat deloc de succes, vanzarile fiind sub-mediocre, 316 unitati fiind vandute si inregistrate in acel an, an de varf, urmat de ani in care abia se vindeau 200 de unitati si cu anul-record (negativ) 2012 cu doar 77 de unitati.

Atunci cand lumii i-a venit mintea la cap (ar zice acelasi hipster), s-au vandut mai bine, adica 323 unitati in 2015 si vorbim despre aceeasi prima si singura generatie Triumph Scrambler. Numai ca rigorile UE fac ca aceasta generatie sa dispara din 2017 in forma sa originala, motiv pentru care britanicii au gandit deja o reconfigurare. Asa cum s-a aratat, acest prototip se bazeaza pe noul motor de 900cc racit cu lichid si probabil ca nu se va merge in varianta finala, de piata, pe motorul mai puternic de 1.200cc folosit in T120 sau Thruxton deci nu va dispune de corpurile duale ale clapetei de acceleratie, in schimb se va folosi clapeta de pe Street Twin. Utilizarea elementelor mai putin costisitoare de pe Street Twin are sens daca Triumph va merge pe reteta Ducati Scrambler, care vinde excelent pe latura fun si voie-buna mai degraba, decat pe aspectul performantei.

Triumph isi remodeleaza Scrambler-ul pentru 2017 - fotografii-spion - BMW

Cele mai clare imprumuturi (in afara de motor) de pe Street Twin, cel putin din ce s-a vazut la prototipul surprins in testari, le reprezinta rotile si sistemul de evacuare. Cu toate ca Triumph deja vinde un kit “Scrambler Inspiration Kit” adaptabil modelului Street Twin, inclusiv o evacuare selecta Vance and Hines, ce se vede la prototip e destul de diferit. Bunaoara, teava kitului nu e adaptata circulatiei pe drumurile publice, fiind eliminat convertorul catalitic si o buna parte din amortizorul de sunet, iar multi utilizatori nu-l vor folosi ca dotare optionala. De asemenea, kit-ului ii lipsesc jantele cu spite din sarma si anvelopele speciale, rugoase, de off-road, atat de necesare definirii stilului scrambler.

Ei bine, de pe acest prototip nu lipsesc. Noua evacuare de pe ea reprezinta o creatie manuala, cu suduri si aspect prafuit si ruginit care nu puncteaza la capitolul estetic, insa are convertorul (montat sub partea frontala a scutului termic, sub genunchiul drept al pilotului) si amortizorul de sunet. Sigur, sistemul de evacuare astfel surprins nu reprezinta varianta finala, insa probabil ca se va merge pe o asemanare stilistica la finisare.
Interesant la Street Twin si Bonneville, modelele recente, a fost ingeniozitatea inginerilor Triumph, care au gasit metoda sa ascunda controlul emisiilor divertand evacuarea catre un convertor catalitic ascuns in fata motorului, dand iluzia de tevi trase direct la capatul racit cu apa, la partea din spate. Acest lucru nu s-a putut aplica si pe Scrambler, de aceea si eliminarea convertorului de pe kit-ul Inspiration.

Totusi, chiar daca nu s-a putut realiza o mascare atat de abila ca pe Bonneville, ramane un sistem elegant, care nu afecteaza liniile motocicletei, cu tot convertorul catalitic instalat. Prin pastrarea conductelor colectoare cat mai scurte posibil, ar trebui sa se ajunga la temperatura optima cat mai repede, in timp ce plasarea in fata piciorului pilotului, ar trebui sa reduca sustinut caldura.

Pe spate, cele doua silencere nu ar trebui sa produca probleme cu nivelul zgomotolui, pastrandu-l in cote acceptabile. Iar acele extensii de la capetele de evacuare, caci asa urate cum sunt, sunt utilizate exclusiv la prototipuri, in vederea testarilor de ventilatie, mai ales in spatii inchise.

Triumph isi remodeleaza Scrambler-ul pentru 2017 - fotografii-spion - Street

Oricum, prototipul s-ar putea sa semene mult mai putin cu modelul finalizat, chiar daca anvelopele si evacuarile par operative pe testarile de afara, de obicei printre ultimele testari. Sunt asteptate modificari si la sa si la aripi, deocamdata folosindu-se saua unui T120 si aripile de pe stocurile Street Twin.

Foarte posibil ar fi ca pana la final producatorul sa opteze inlocuirea motorului “High Torque” de pe Street Twin cu motoarele High Torque 1200 (de pe T120) sau High Power 1200 (de pe Thruxton) pentru o versiune mai performanta, mai luxoasa si, desigur, mai scumpa. Si asta pentru ca exista pe lume un rival pe care Triumph sta cu ochi ageri: noul BMW R NineT Scrambler de 1.170cc, gata de aparitie in iulie, pe piata europeana. Desi alergatul dupa mai multi iepuri, denumiti fie Ducati Scrambler, fie BMW Scrambler, s-ar putea sa fie ca de obicei, paguboasa.

Triumph isi remodeleaza Scrambler-ul pentru 2017 - fotografii-spion - Triumph

Tag-uri

motocicleta triumph, scrambler triumph, motocicleta,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate