Phaser Type 1, care deja a primit premii de la driveEV Magazine si Innovate 2016, prezentat recent la Electraa Show, in Marea Britanie, reprezinta creatia lui Dominic Warman Roup, de la compania engleza Union Motion, specializata in creatii custom electrice, cat mai futuriste si fanteziste.
Acest prototip are o infatisare pe care unii au denumit-o industrial, oferind acces privirii la cablaje, la motor si la pachetul de baterii, altfel spus fiind un naked minimalist, dar de mare efect.
Fluxul axial, fara perii, trifazic, un motor cu magneti permanenti pot dezvolta o putere continua de 32 kW (echivalentul a 42 cai putere), dar se poate ajunge la un maxim de 48 kW (64 cai putere), insa nu aici este cheia acestui prototip. Cuplul dezvoltat se situeaza in jurul a 120 Nm, insa cuplul maxim ajunge lejer la 300 Nm, fara un mare efort (avantajul cert al motorizarii electrice).
Energia pentru motor provine dintr-un pachet stivuit de celule litiu-ion (care se pare ca provin de la Nissan Leaf) si care se aseaza pe un set de sine, usurand schimbarea cu un set nou de baterii incarcate in mai putin de cinci minute si asigurand un nou ciclu de autonomie de cca. 100 km. Evident, s-a lucrat foarte mult la gasirea centrului de greutate ideal, astfel incat cele 54 de kg sa nu afecteze intregii constructii care ajunge la aproximativ 160 kg. Nu exista o masuratoare oficiala a secundelor intre 0 si 100 km, insa ce se stie este ca s-au atins 177 km/h cu Phaser Type 1.
Caroseria CNC din foaie de aluminiu pastreaza o greutate ideala si in acelasi timp o imagine minimala, rezervorul initial de combustibil fiind redus la un strict necesar. Am zis la inceput despre filmul Akira, ei bine, discurile jantelor trimit direct acolo, fara sa stim exact daca a existat o intentie sau provine din pura imaginatie a creatorului. Si se pare ca exista totusi o intentie, caci bordul cu un singur instrument (dar foarte capabil, prin programare) duc tot catre animatia japoneza.
Referitor la pret, 21.000 dolari inseamna multi bani pentru o motocicleta traditionala. Insa in termeni de motorizare electrica, pretul nu mai reprezinta chiar asa de infricosator, avandu-se in vedere si faptul ca pana la urma, nu e o creatie de productie de serie, precum in cazul Zero, Energica sau alti producatori, fiind vorba intai de toate de un model custom. Isi merita banii sau nu, depinde de la caz la caz, de la pasiune la pasiune, dar United Motion sunt gata sa satisfaca orice imaginatie in materie de motociclete electrice.
motocicleta electrica, motocicleta union motion, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”