Yamaha DT a fost o serie de motociclete si mopede dotate cu motoare avand cilindree-ul intre 50cc si 400cc, fiind realizate pentru prima data in 1968 si a durat pana in anii '90, fiind foarte apreciata (de exemplu, seria initiala din '68 de 12.000 unitati a fost epuizata rapid). La momentul la care seria DT a inceput sa fie produsa, piata motocicletelor din SUA era prabusita, iar studiile de piata facute de Yamaha aratau ca segmentul off-road era cel mai putin acoperit (doar Husqvarna si Bultaco erau direct orientate spre acest segment) si exista o solida cerere. A fost momentul in care a luat nastere conceptul de scrambler, deoarece multi detinatori de motociclete de strada si-au modificat modelele, orientandu-le spre off-road, iar seria DT a preluat aceasta tendinta din zbor.
Din anii '70 pana in '90, multi entuziasti au capatat gustul prafului ridicat de modelele DT, cu capacitate cilindrica redusa si tendinte accentuate off-road, pastrand o nuanta stradala relativ vaga. Apoi au venit anii '90 si Yamaha a schimbat foaia, lansand modelele din seria WR, gandite diferit pentru experientele off-road.
Inapoi la DT 400, se pare ca va reprezenta o optiune in gama Sports Heritage, cel putin asa reiese si din declaratiile lui Shun Miyazawa, product manager la Yamaha, cu ocazia pregatirii lansarii modelului XSR900: "Avem acum 900, 700 asa ca ma gandesc ca am putea realiza ceva similar, cu o capacitate redusa. Ar putea fi un DT, dupa cum am redescoperit SR400, ar putea fi interesant si tentant un DT cu capacitate similara". Si atunci aici ar fi totusi vorba de un motor racit cu aer monocilindric, de aproximativ 23 cp, dupa modelul SR400, mai repede decat o revenire two-stroke, ca pe vremuri?
Yamaha XSR700 si-a stabilit rivalul si ii ameninta cota de piata, adica Ducati Scrambler, acum se pune problema daca se intentioneaza lansarea unui DT 400 (ori ceva similar) care sa stanjeneasca noul mini-scrambler Ducati Sixty-2 de 399cc, proaspat lansat, in vanzarile acestui segment.
Exista voci care spun ca Yamaha a copiat si copiaza Ducati, ceea ce e putin exagerat, mai ales ca mai sus povesteam despre evolutia scrambler-ului, insa Myiazawa s-a amuzat pe tema asta: "Sincer, nu ne pasa, mereu va exista cineva care sa spuna ca cineva copiaza pe altcineva. Daca noi il vom realiza (modelul DT 400), probabil ca va fi cu 150% mai fun decat acel dragut Scrambler bolognez".
Va fi interesant revigorarea modelelor DT de catre Yamaha, mai ales ca daca va urmari filosofia de a folosi componentele deja existente, costurile vor fi mult mai mici decat ale concurentei si aici ar puncta decisiv. In tot cazul, tot ceea ce a venit in cadrul Sport Heritage, XSR700 si 900, a fost primit cu aprecieri extrem de favorabile, iar aceasta revigorare a unei serii istorice si de succes, fara indoiala nu va avea alt tratament din partea criticilor.
motociclete, yamaha, motocicleta, scrambler,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”