O data cu lansarea gamei de UTV-uri Can-Am Maverick Trail, categoria de side-by-side-uri de 50 inch disponibile pe piata s-a largit, iar clientii interesati au acum la dispozitie mai multe optiuni din care pot alege, in functie de buget, necesitati si preferinte.
Maverick Trail 1000
Modelele Maverick Trail s-au bucurat de apreciere din partea entuziastilor offroad inca din primul moment. Lineup-ul include doua configuratii diferite pentru motorizare – 800 si 1000.
In ceea ce priveste capitolul cai putere, modelul UTV Maverick Trail 1000 asigura 75 cp datorita motorului performant Rotax V-Twin 976cc. Maverick dispune de acelasi diferential fata Visco-Lok auto-blocant pe care il regasim in dotarea majoritatii UTV-urilor si ATV-urilor din familia Can-Am. La coborarea de dealuri si pante abrupte, riderii se pot baza pe sistemul avansat de control al vitezei, in completarea caruia vin cutia de viteze automata CVT cu Quick Response System (comutare rapida) plus treapta Extra-Low si controlul inteligent al acceleratiei (iTC). Rezervorul de combustibil de 10 galoane (aproximativ 38 litri) este suficient de mare incat sa ii permita pilotului sa faca opriri rare pentru a alimenta. Cabina de pilotaj gazduieste ecranul cu afisaj digital multifunctional si volanul reglabil, oferind totodata spatiu pentru depozitarea cu succes a diverselor unelte.
Polaris RZR 900
La fel ca modelul mentionat mai sus, UTV-ul Polaris RZR 900 dispune de 75 cai putere; este echipat cu motor twin ProStar 900. In dotarea sa intra amortizoare fata si spate ZF Sachs, alaturi de suspensie fata si spate cu brat dublu tip A, cursa de 254 mm.
In mod clar, inginerii Polaris au considerat ca motorul reprezinta o prioritate pentru multi fani impatimiti ai offroad-ului, avand in vedere ca spre deosebire de modelul RZR 900, o mare parte din UTV-urile Extreme Performance nu beneficiaza de aceleasi specificatii.
Textron Wildcat Trail
Cu toate ca de abia trece de 60 cp, UTV-ul Textron Wildcat Trail este un partener distractiv, in special multumita amortizoarelor FOX din dotare. Asigura modurile selectabile 2WD / 4 WD si diferential blocabil.
In comparatie cu modelele Maverick si RZR, UTV-ul Wildcat Trail are montate anvelope mai mici de 25 inch (adversarii beneficiaza de anvelope 26 inch).
Va atragem atentia ca rezervorul de combustibil detine o capacitate de numai 7, 5 galoane (in jur de 28 litri).
Honda Pioneer 500
Honda Pioneer 500 are in comun cu celelalte UTV-uri mentionate doar latimea de 50 inch, drept pentru care l-am inclus in lista noastra. Totusi, acest model este mai „mic” in ceea ce priveste cam toate capacitatile sale. In orice caz, ramane o optiune viabila pentru un pilot cu buget mai limitat.
Pentru riderii incepatori, motorul 475cc cu un singur cilindru capabil sa livreze putin peste 28 cp, este suficient de bun. Pioneer 500 este vizibil mai scurt cu 17 inch decat Maverick Trail. O particularitate a modelului proiectat de Honda o constituie transmisia automata cu 5 viteze si transmisia manuala cu schimbator de viteze optional. Producatorul Honda a fost primul OEM care a instalat schimbator de viteze pe un UTV si chiar daca Pioneer 500 nu exceleaza la partea de viteza, controlul excelent faciliteaza o experienta foarte sportiva, dinamica.
Concluzii
Ne indoim ca cineva ar cumpara vreunul din aceste modele de SXS-uri pentru munca, insa este reconfortant de stiut ca ele se pot ridica la inaltimea asteptarilor daca se iveste ocazia.
Exceptand numarul de cai putere, trei din cele patru UTV-uri prezentate ofera caracteristici similare. Maverick Trail, RZR 900 si Wildcat Trail sunt dotate si cu remorca, fiind capabile sa traga in jur de 1500 pounds (680 kg).
Niciunul din modelele de baza pe care le-am avut in vedere pentru analiza comparativa nu dispun de servodirectie, insa versiunile optimizate – ca de pilda Maverick Trail 1000 DPS, (cu exceptia lui Pioneer) au aceasta dotare alaturi de alte cateva imbunatatiri. Chiar daca te consideri fan al unui brand sau nu, este minunat sa vezi ca producatorii importanti se grabesc sa intalneasca cerintele tot mai exigente ale iubitorilor de aventuri in offroad.
MODEL UTV
Can-Am Maverick
Trail 1000
Polaris RZR
900
Textron Wildcat
Trail
Honda Pioneer
500
Capacitate
976cc
875cc
700cc
475cc
Cai putere
75 cp
60+ cp
28, 7 cp
Transmisie
CVT
(electrtonic belt protection;
extra low „l”)
PVT automatica
CVT (Rapid response clutches)
Manuala / Automata cu 5 viteze
si schimbator de viteze
Injectie electronica
da
Suspensii fata / spate
Dual A-Arm 10”/ TTA-T 10.5”
Dual A-Arm 10”/10”
Dual A-Arm 10”/10.5”
Independent Double Wishbone 5.9”/5.9”
Amortizoare
Twin Tube Gas Charged Shocks
ZF Sachs
Premium FOX Shocks with
Spring Pre-Load Adjustment
Anvelope fata
Carlisle ACT 26x8x12
PXT 26x8x12
Carlisle Trail Pro 25x8x12
24x8x12
Anvelope spate
Carlisle ACT 26x9x12
PXT 26x9x12
Carlisle Trail Pro 25x10x12
24x10x12
Dimensiuni
118” x 50” x 69”
105” x 50” x 69.5”
110.5” x 50” x 64.3”
102.6” x 50” x 71.3”
Ampatament
90, 6”
79”
86, 4”
73”
Greutate
1349
1150
1060
1025
Garda la sol
10”
11”
8, 5”
Rezervor
(capacitate exprimata in galoane)
10 galoane
9, 5 galoane
7, 4 galoane
4, 1 galoane
Capacitate remorcare
1500 lbs
1000 lbs
utv, maverick trail 1000, polaris rzr 900, can am, sxs,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”