Fidel promisiunilor enuntate in cadrul ultimului eveniment EICMA, grupul Piaggio a anuntat recent ca Vespa Elettrica va intra in productie in fabrica din Pontedera, provincia Pisa din septembrie, fiind disponibila pentru comenzi online din octombrie.
Pontedera este aceeasi fabrica unde a fost asamblat primul scuter Vespa (in 1946). Se pare ca noul model Vespa Elettrica va fi disponibil intai in Europa, apoi in America si Asia din 2019. Versiunea de serie a scuterului electric va fi dezvaluita la show-ul EICMA 2018 de la Milano din noiembrie. De asemenea, pana in 2020, Elettrica va patrunde si pe piata din India.
Modelul de scuter care duce standardele de mobilitate urbana la un alt nivel a mai fost prezentat si in cadrul 2018 Auto Expo din februarie si vine in doua variante - versiunea standard si versiunea Elettrica X.
Vespa Elettrica se bazeaza pe un motor electric alimentat de o baterie Li-Ion 4.2 kWh ce furnizeaza o putere maxima de 4 kWh (5.4 bhp) si dezvolta 200 Nm cuplu maxim. Bateria litiu-ion are o durata de 1000 cicluri, ceea ce ar insemna undeva la 50 000 - 70 000 km parcursi. Scuterul ofera doua moduri de pilotare Eco si Power. Viteza maxima in modul Eco este de 30 kmph. Bateria va putea fi incarcata complet in 4 ore.
Piaggio a afirmat in mai multe randuri ca Elettrica va avea „performante superioare” scuterelor 50cc, nu va produce emisii nocive si este, in consecinta, o solutie de transport viabila pentru mediile orasenesti.
Vespa Elettrica va dispune de o autonomie de 100 km sau 62 mile. La fel ca in cazul altor vehicule electrice, numarul este flexibil si depinde in mare masura de stilul de pilotare. Daca e sa comparam, 62 mile este o distanta de 3 ori mai redusa comparativ cu cele 174 mile de care este pasibil scuterul 50cc Vespa Primavera, unul dintre cele mai accesibile din actualul lineup al companiei.
e-Vespa constituie un prim pas facut de grupul italian in directia posibilitatilor pentru o interfata fidela om-masina. In viitorul apropiat, scuterul va fi pregatit sa fie dotat cu solutiile deocamdata in derulare pentru Gita, robotul din programul de dezvoltare al Piaggio Fast Forward din Boston (intra in productie din 2019), mai precis cu sisteme de inteligenta artificiale asemanatoare celor pe care le construieste Tesla. Rolul acestor sisteme este de a sesiza prezenta umana si altor masini din imediata apropriere, de a extinde abilitatea de a descoperi pericolele si oportunitatile si de a furniza date legate de harti si trafic in timp real, cu scopul suprem de a imbunatati design-ul infrastructurii de transport in mediul urban. Mai mult de atat, viitoarele generatii de vehicule vor putea: recunoaste pilotii fara a fi necesara o cheie, anticipa preferintele de calatorie, interactiona cu alte dispozitive si vehicule din trafic si permite un grad de personalizare la care astazi putem doar visa.
Vespa Elettrica va fi lansata ca simbol al tehnologiei italiene in lume, o combinatie de stil si inovatie prietenoasa cu mediul inconjurator si in pas cu societatea moderna. Mai inseamna si conectivitate avansata, o rulare silentioasa, accesibilitate si posibilitati variate de personalizare - valori care au apartinut dintotdeauna Vespa.
Brandul se bucura in prezent de cel mai mare succes din intreaga sa istorie, cu peste un milion si jumatate de scutere Vespa vandute doar in ultimii zece ani. In prima jumatate a lui 2018 s-a inregistrat o crestere de 10% in vanzari comparativ cu 30 iunie 2017.
Se preconizeaza ca pretul pentru versiunea 50 cc va fi in jur de 4 000 euro, ceea ce ar avea sens potrivit declaratiilor ca vehiculul tinteste segmentul de scutere luxury.
vespa, scutere, scuter electric, vespa elettrica,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”