Succesul relansarii modelului Indian sub tutela Polaris Inc., vorbim desigur de Indian Chief Dark Horse lansat la inceputul anului, face ca mai nou, compania sora (vitrega) Victory sa se indrepte catre o parte noua a pietii, cel putin dupa ultimele mutari, adica pe segmentul de modele sport.
Zilele trecute, compania Polaris a dezvaluit doua noi proiecte, amandoua implicand brand-ul Victory in motociclete de curse.
In primul proiect am avut de-a face cu un teaser avand ca subiect un nou model Victory care a fost customizat de catre Roland Sands si destinat a participa la renumitul circuit Pikes Peak International Hill Climb. Vazand materialul video lansat ca teaser este clar ca motocicleta construita a fost realizata dintr-un model 3D-printed din plastic, model cu un motor nou V-twin cu racire cu apa, cu duble axe cu came (DOHC), derivat dintr-un Indian Scout folosit. Ceea ce s-a putut vedea in materialul video e clar ca nu mai apartine clasei cruiser din care provenea modelul original, numai din aspectul cauciucurilor (Dunlop), furcii, suspensiei spate (Ohlins) si franelor. Proiectul 156, asa cum a fost denumit in amintirea celor 156 de tentative de cucerire a Pikes Peak, nu dezvaluie motorul modelului, oricum ascuns sub un generos rezervor de combustibil realizat din metal. Modelul va fi pilotat de Don Canet din echipa Cycle World, cel care a participat la circuit prima oara anul trecut cu o 2014 Ducati Multistrada de curse.
Victory a platit substantial pentru Project 156 si nu exista nici o indoiala ca a cautat publicitatea, insa demersul apare relativ curios din perspectiva marketing-ului, oare simpla participare la circuitul Pikes Peak va estompa chiar asa rapid memoria unui cruiser redutabil in favoarea unui model sport de curse? Ramane de vazut...
Al doilea proiect este si mai interesant. Surse care frecventeaza oficiile de inventii si marci din SUA anuntau cu catva timp in urma ca Victory Motorcycle a depus brevete avand ca obiect un model de motocicleta cu motor electric, confirmand practic intentia din spatele achizitiei Brammo de catre Polaris Inc. de la inceputul anului. Zvonurile alimentau temerile ca VM se va reprofila exclusiv pe constructia de modele cu motor electric, venind ca raspuns imediat la proiectul Livewire al celor de la Harley-Davidson. Si in mod evident, achizitia puternicei companii specializate pe motoare electrice pentru motociclete, Brammo, avea un nou sens.
Si iata ca s-a intamplat ceva: Victory Motorcycles si-a anuntat intentia de participare la evenimentul International Isle of Man Tourist Trophy - sectiunea TT Zero, cursa dedicata modelelor cu motor electric, cu un prototip de motocicleta electrica de curse.
Iar ca sa fie imaginea completa, nu e vorba de o cursa profesionala de motociclete electrice, ci chiar de cea mai importanta cursa de acest fel din lume, in opinia multor specialisti. Cu o istorie de peste un secol, cursa din insula Man, din Marea Irlandei intre Irlanda si Anglia reprezinta practic un tur al insulei in lungime de aproximativ 61 km, care va avea loc in data de 10 iunie. La aceasta prima participare, pilotii Victory, profesionistii William Dunlop si Lee Johnston, au ca drept obiectiv atat urmarirea comportamentului motocicletei cu motor electric in conditii de cursa, cat si consacrarea brandului pe piata europeana. In ceea ce priveste sansele de castig, evident ca participarea la cursa inseamna pentru fiecare dorinta de victorie, insa realist privind, dotarile electrice sofisticate cu care se lauda Victory nu sunt straine de alte echipe prestigioase, deja consacrate in Zero TT: Mugen Shinden Yon sau Sarolea SP7 .
Revenind la intrebarea din titlu, intr-adevar se pare ca Victory Motorcycle a depus serioase eforturi in clasa motocicletelor sport de curse in ultima vreme, dar ca o parere personala, au in spate suficienta traditie si performanta in consacratele modele cruiser, bagger si touring pentru a intoarce macazul decisiv in directia motocicletelor sport. Am putea mai repede considera ca e vorba de o largire a gamei, dar si asta ramane de vazut in timp.
motocicleta,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”