Fireste ca aparea mai mult ca necesara o varianta integral noua a legendarei Hayabusa, avand in vedere ca ultimele update-uri majore datau tocmai din 2008, de atunci foarte putine schimbari avand loc. Modelul Suzuki GSX1300R, alias Hayabusa a fost lansat in premiera in urma cu aproape 17 ani, in 1999 si era capabila sa atinga o viteza maxima de peste 310 km/h, fiind la vremea respectiva cea mai rapida motocicleta de productie. In foarte putin timp, dupa aceea, guvernele europene au obtinut prin intermediul legislatiei promisiunea ca modelele de serie nu vor mai depasi 300 km/h, astfel ca producatorii importanti de motociclete desi s-au supus reglementarilor, n-au uitat ca la baza acestei “represiuni” se afla in principal Hayabusa.
Asadar, cumva a aparut explicabila retinerea din partea Suzuki la a proceda in urmatorii ani la imbunatatiri semnificative, rezumandu-se doar la schimbari minore. Ca si in cazul GSX-R1000, se simte deja nevoia unor modificari radicale, insa ceea ce a aparut ca zvon tot mai insistent, ridica semne de intrebare, deoarece un motor cu inductie fortata sporeste puterea si viteza motocicletei si nu e tocmai clar daca e nevoie in cazul Suzuki Hayabusa.
La originea zvonurilor se afla revista japoneza Young Machine, care se poate lauda cu o rata ridicata a credibilitatii urmarind informatiile “pe surse” lansate de-a lungul vremii si confirmarea acestora. In plus, se stiu inca doua lucruri, de asemenea, neconfirmate inca oficial: Suzuki pregateste o serie de modele imbunatatite (se pare ca secundar e vorba de modele noi) inca de anul trecut, iar oficiile de inventii si marci au fost in ultima perioada asaltate de brevete avand ca obiect motociclete cu inductie fortata, depuse de compania din Hamamatsu.
Punand toate acestea cap la cap, conform celor de la Young Machine, se pare ca e pe cale sa avem in curand (se vorbeste ca se afla in faza finala si vanzarile vor incepe in 2017) o motocicleta de 1,4 litri supercharged. Sa fie vorba de replica data japonezilor, punandu-le in pericol deja legendara motocicleta Kawasaki? Caci devine tot mai clar ca aceasta nou masinarie Suzuki nu-si va avea locul pe strada. Iar confruntarea mutandu-se pe piste, noua Suzuki Hayabusa cu motor cu compresor s-ar putea sa dea de furca celor peste 300 cp si 350 km/h cu care H2R detine momentan suprematia. Asadar, lucrurile iau o turnura deosebit de interesanta. Pe de o parte, descoperim ca motoarele supercharged vor dota din ce in ce mai multe modele din segmente diferite – ne amintim ce s-a putut vedea la ultimele saloane moto din 2015, cu Suzuki si al sau motor XE7 expus, dar si cu schitele Kawasaki Spirit si Soul Charger – pe de alta parte se ascute lupta in privinta suprematiei absolute in putere si viteza, deocamdata desfasurata intre cei doi constructori.
motocicleta kawasaki, motociclete, kawasaki h2r, hayabusa,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”