Inainte de a vorbi despre acest brevet si ceea ce implica, o scurta recapitulare informativa, privind ce presupune un sistem de franare regenerativa. Franarea regenerativa (RE-GEN braking) reprezinta un procedeu de franare al unui vehicul prin conversia energiei sale cinetice intr-o alta forma, energie care poate fi reutilizata imediat sau stocata. In general, acolo unde a fost folosita, franarea regenerativa menajeaza sistemele de franare conventionala. Stocarea energiei rezultate se poate face sub diferite forme: incarcarea unui acumulator, unui rezervor cu gaz sau lichid sub presiune. Avantajele sunt indiscutabile, insa principalul dezavantaj a fost considerat a fi existenta unui motor secundar, care sa preia energia economisita, ceea ce duce implicit la costuri ridicate. Iar in industria vehiculelor cu doua roti, acest dezavantaj devine chiar unul de proportii. Pana acum...
Iata ca urmatoarea faza a programului electric al motoarelor Kawasaki se afla intr-un stadiu mult mai avansat, fata de ce s-a speculat pana in acest moment si se pare ca aceste motoare vor face parte dintr-o gama pe care o vom vedea pe piata mai curand decat se vedea.
Ideea a fost patentata acum pentru prima data intr-un dosar al unei companii majore constructoare de motociclete. Si ce-i interesant, nu numai ca cererea de brevet explica in detaliu rutarea sistemului de recuperare a puterii de fiecare data cand este aplicata frana de fata, dar exista si o ilustrare graitoare a unei motociclete ticsite cu un motor electric si baterii. Exista pana si un desen care arata un contor regen (regenerativ) pe bordul electric – indicii 54 si 55 in diagrama respectiva – plus o frana actionata cu degetul mare pe manerul din stanga al ghidonului, legata la acel contor. Plusul si minusul inscriptionate pe manerul stanga al ghidonului exista tocmai pentru a apela la cantitatea de energie inmagazinata pentru a o livra motorului electric, in functie de necesitati.
Marea necunoscuta ramane perioada care se va scurge pana cand aceasta tehnologie va fi pe modelele electrice de pe piata, probabil ca intr-un interval intre 1 si 2 ani de la momentul recent al brevetarii. Insa acest brevet reprezinta un indiciu foarte serios ca producatorul japonez Kawasaki a intrat in linie dreapta cu pregatirea motocicletelor electrice a caror autonomie va fi clar marita prin acest sistem inovator si eficient.
Anterior, a existat o singura incercare, in care compania specializata pe customizari preferata de BMW Motorrad, am numit Wunderlich, a intervenit pe LC BMW R1200GS, un model standard dublat de un foarte elegant motor de 7,6 kW, care conduce in mod independent roata din fata si utilizeaza tehnologia franarii regenerative, alimentand bateriile sistemului. Insa aceasta era o solutie (altfel extrem de viabila) oferita modelelor cu motorizare traditionala, pe care o si dubleaza prin acel motor electric si despre care se vorbea ca va dota modele din lineup-ul 2017, deocamdata ca optional.
Kawasaki a intrevazut potentialul, fara a dori sa aprofundam subiectul, cu cine ar detine primatul si inovatia, iar miscarea urmatoare a fost brevetarea sistemului, in domeniul motocicletelor electrice. Oricum, Wunderlich a venit cu inovatia sa ca o unitate suplimentara, in timp ce Kawasaki a gandit un sistem regenerativ complet si cu privire la intreaga functionare a motocicletelor electrice.
Va fi revolutionata si regandita integral tehnologia de la baza motocicletelor electrice, de aici inainte? Mai mult ca sigur ca da. In conditiile in care, dincolo de conservatorism, evolutia motoarelor electrice, curate si fara emisii este inca foarte lenta si complexa din cauza autonomiei reduse si a penuriei de puncte de incarcare ori a procedurilor de incarcare a bateriilor destul de greoaie, un astfel de sistem care va asigura un supliment de energie inmagazinata tocmai din cinetica vehiculului, fara alta ingerinta externa, va avea un rol deosebit de important.
motocicleta electrica, kawasaki, motociclete kawasaki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”