Anormalitatea devine normalitate in MotoGP, cel putin in acest debut de sezon. Da, dupa acel sezon nebun 2016, se prefigura un nou sezon spectaculos, insa iata ca realitatea depaseste orice prognoza. Vinales a castigat din nou si pe circuitul Termas de Rio Hondo, in Argentina si devine primul pilot cu doua victorii in primele doua etape ale sezonului, de la Marquez in 2014, incoace. Si e vorba tot de un pilot nou intr-o echipa. Inainte de Marquez o mai facuse Kenny Roberts Jr in 1999, proaspat mutat la Suzuki.
Marc Marquez a plecat din pole-position ca turbat si isi asigurase deja un avans convingator, insa in virajul al 2-lea, in timpul franarii a alunecat in decor si s-a prabusit si odata cu asta, a prabusit si cvasi-dominatia sa din Argentina (cu toate ca in 2015 a patit-o la fel, insa nu chiar din primul tur). Incepea interesant aceasta cursa, frustrant pentru echipa Honda, ce e drept. Si Marquez a declarat furios dupa cursa ca nu a fortat, nu a fost foarte rapid.
In spatele lui Marquez se asezasera deja Crutchlow (plecat al 3-lea) si Vinales impreuna cu Rossi (plecati de pe locurile 6 si 7), insa britanicul nu a putut rezista presiunii celor doi piloti si cedeaza locul fruntas lui Vinales, care se instaleaza pana la final si castiga meritat cursa, neavand nici un stres, Vale fiind ocupat sa obtina locul secund si sa-l consolideze in fata unui Crutchlow ambitios ca un pit-bull.
Numai ca numele mari incep sa pice ca popicele in continuarea cursei, culminand cu Dani Pedrosa, care tocmai ajunsese pe locul 4 si incerca un atac al plutonului din fata, primul vizat fiind Rossi, care la momentul respectiv era pe 3. Curios e altceva, Pedrosa a cazut exact unde a cazut si Marquez, iar acest aspect a fost mai mult decat o coincidenta. In realitate, a fost vorba de un complex de factori. Anvelopa Michelin nu are o carcasa suficient de dura pentru franarile impetuoase.
Cu toate acestea, totusi o motocicleta Honda 2017 RC213V a terminat pe podium si e vorba de cea a britanicului Crutchlow. Cum se face totusi ca o Honda dintr-o echipa privata s-a batut cu rivalii de la Yamaha si poate lipsa de experienta in fata unui vulpoi ca Rossi a facut sa nu stea mai sus? Unii spun ca, spre deosebire de Marquez si Pedrosa, Crutchlow e mai greu, asigurand ceva mai multa stabilitate. Insa chiar el a spus ca ultimele cinci ture au fost extrem de solicitante, resimtind problemele franei si front-end-ului din plin, chiar cu un tremur prevestitor de rele si ca a trebuit sa-si gestioneze resursele si sa nu mai forteze suplimentar, riscand sa piarda ceea ce trudise sa obtina. Oricum, echipa tehnica a Honda va avea mult de lucru pana in Texas, peste doua saptamani.
Ciudatenia cursei continua: din douasprezece motociclete de uzina, care au luat startul, doar cinci au trecut linia de sosire. Nu e de ajuns? Bine, atunci pe langa cele doua Yamaha Movistar, cu o zestre de 45 de puncte, doar cele doua de la KTM au mai trecut finisul, cu doar 3 puncte impreuna, facand istorie pentru austrieci.
Si tot Iannone a fost la baza iesirii din cursa a lui Lorenzo, alt mare absent al clasamentului final. Numai ca, acrosarea italianului nu a fost decat cireasa de pe un tort al dezastrului. Spuneam ca Lorenzo nu-si gaseste cadenta, in prima etapa a fost lamentabil, nici in antrenamente si calificari nu a contat prea mult, motocicleta Ducati dandu-i in continuare batai mari de cap. Nici Dovizioso nu a avut o soarta mai buna. Argentina ii poarta ghinion, iar de data asta l-a acrosat Aleix Espargaro. Nici Aleix nu a terminat cursa, apropo. Culmea e ca Ducati nu l-a considerat pe el vinovat, ci pe Danillo Petrucci, cel care i-ar fi blocat pe cei doi in spatele sau. Adevaratele cauze ale accidentelor si caderilor se regasesc in pozitiile obtinute inca de vineri pentru calificari, caci nici Lorenzo, nici Dovizioso, nici Espargaro nu au stralucit.
La acestia s-au adaugat Alex Rins, care a pierdut controlul front-end-ului si nu a mai putut controla o evitare a caderii, insa s-a pus pe seama unei glezne nereparate integral si la care a acuzat dureri atroce. In fine, si Sam Lowes s-a plans ca Aprilia RS-GP are probleme la cutia de viteze, fiind in plina dezvoltare, asa ca s-a mai notat un abandon.
In fine, o simpla lectura a clasamentului final poate da o imagine a ciudateniei in toata splendoarea ei: in ordine, dupa cei trei de pe podium, au urmat: Bautista, Zarco, Folger, Petrucci, Redding, Miller si Abraham, in top 10. Apoi, restul de sase, care au terminat: Baz, Rabat, Barbera, Pol Espargaro, Smith si Iannone.
Urmeaza peste doua saptamani cursa din Statele Unite, Circuit Of The America din Texas. Va fi momentul revirimentului pentru Honda sau ciudateniile vor continua, spre deliciul si stupoarea generala?? Oricum, de spectacol nu ne putem plange dupa primele doua etape.
motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”