In general, se stie ca snowmobilul a fost conceput si realizat ca un vehicul individual, ulterior aparand variante cu saua alungita, semn ca pilotul mai poate lua un pasager in spate. Cu toate acestea, iata ca tanarul Bombardier, adica Charles, calca pe urmele bunicului sau. Nu ne intereseaza in aceasta poveste in mod deosebit ca a fost numit in 2016 inventatorul anului in cadrul unui summit specific, de prestigiu, ci faptul ca a pus la punct un snowmobil “de familie”, cu patru locuri.
Bine, ideea nu e noua, caci tot Charles a fost insarcinat in 2001 cu dezvoltarea unui proiect de snowmobil “side-by-side” pentru compania sa, denumit Elite. Spune el ca a fost chiar ultimul snowmobile iesit de la Bombardier. In timpul dezvoltarii si proiectarii, Charles care este o minte nelinistita, si-a pus problema daca acel side-by-side poate fi extins si transformat intr-un snowmobil de 4 locuri, care sa transporte o familie intreaga.
In paralel (caci Elite a iesit din fabrica in 2004 pentru ultima oara) s-a dezvoltat prototipul Whitefox bazat pe ideea cea noua. Mai ales ca initial, prototipul s-a folosit de un vechi prototip Elite, pentru a se salva din costuri si i s-a alungit sasiul. S-au mai pus doua scaune, un motor Rotax din gama Sea-Doo in patru timpi de 850cc care dezvolta 140 cp, solutie adoptata in vederea scaparii de greutate.
Prototipul a fost construit din fibra de sticla, pentru simplul motiv ca si prototipul Elite a fost construit la fel, insa a fost clar ca realizarea unui model cu 4 locuri va duce la cresterea greutatii si astfel a fost nevoie de o operatie de “slabire”. Aceasta a fost realizata printr-un carenaj nou din plastic. Rezultatul final (de fapt, prefinal) a fost o incadrare sub 900 de livre, adica 410 kg.
Acum, odata reluat procesul de creare al prototipului Whitefox, ideile au inceput sa curga. Bombardier spune ca ar putea fi introdus un ski integrat si un rack pentru snowboard-uri montat pe cadrul superior, dar partea frumoasa e ca afirma cum scaunele si/sau bancile vor fi incalzite prin utilizarea sistemului de racire al motorului. Totodata s-a gandit sa utilizeze servodirectia de la Spyder si gama Can-Am, modificarile directiei ajutand mult la ergonomie. De asemenea, n-ar fi o idee rea introducerea drive-by-wire cu o calibrare a accelerarii foarte fina si bine simtita.
In opinia lui Charles Bombardier, ar exista o piata pentru un snowmobil de familie, cu patru locuri, deplasarea cu cei apropiati sau cu un grup de prieteni ar fi distractiva si utila, mai cu seama ca s-ar putea atasa si o remorca pentru eventualele echipamente. Singura problema ar fi pentru un asemenea proiect costul de dezvoltare. Iar aici ar fi discutii si evaluari prelungite, ce probabil nu isi au locul pe primele pozitii ale prioritatii pentru BRP. Sau Ski-Doo BRP, mai exact.
In orice caz, ideea lui Bombardier ar fi revolutionara, in cazul in care ar functiona, deoarece are impact si ar schimba semnificativ perceptia publicului asupra snowmobilului, vazut deocamdata ca un ajutor pe zapada in deplasari de natura utilitara, un vehicul sportiv spectaculos sau pur si simplu un mijloc de argrement garantand experiente distractive si amuzante, toate acestea in mod solitar. O idee de rumegat totusi, fie si ca simplu iubitor de snowmobile.
snowmobil bombardier, snowmobil brp, snowmobil ski doo,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”