Odata cu lansarea din septembrie anul trecut a primului model de Side-by-Side pur sportiv, adica Yamaha YXZ1000R, construit pentru viteza si condus sportiv, asa cum n-a facut-o pana atunci vreun alt vehicul de pe piata, iubitorii de mud-riding au sperat ca producatorul din Iwata (de fapt, mai exact din Newnan, Georgia, SUA) va pune deoparte o versiune mr a extraordinarului YXZ1000R.
Comunitatea mud-riding asteapta, asadar, un cel mai mic semn de dragoste si apreciere din partea Yamaha YXZ1000R, insa aceasta manifestare nu e genul de speranta desarta, deoarece exista deja un soi de concept, care a si fost vazut recent in campionatul Mud Nationals (da, in SUA exista deja campionate locale si nationale dedicate acestui tanar si promitator segment), un concept YXZ1000R mr venit din fabrica de la Newnan. Iar cu totii stim, multe dintre modelele concept devin modele de productie. Nemultumirea comunitatii vine poate din frustrarea ca la alte case n-a fost nevoie de un model concept, care sa “testeze” apetenta pietii, ci au iesit masinariile mud-riding simplu si direct, pe piata.
Pelhegyi a colaborat cu Yamaha in multe dintre design-urile produselor pe care deja le apreciem in modelele powersports de pe piata, doar ca in acest caz a fost un pic diferit. Inainte de toate, trebuie spus ca la un vehicul de top, Jeff a adus o combinatie de produse de top din industrie.
In primul rand, un vehicul construit pentru balaceala in noroi se distinge prin anvelopele sale mari si zimtate, care ofera o tractiune suplimentara si totodata o garda la sol necesara in noroaiele adanci. Optiunea pentru conceptul mudder YXZ1000R in acest caz a fost dotarea cu STI Out & Back Max 34-inch, montate pe jantele de 17 inch din aliaj HD6. De asemenea, modificari intervin in sistemul de suspensie, cum ar fi unele componente personalizate in fabrica, cu ajutorul Weller Racing, ajutand deplasarea fata, dar si kiturile duale ajustabile, care optimizeaza si-asa excelentul amortizor FOX, intru perfectiunea dominarii noroaielor. In plus, s-au introdus axele mai lungi in vederea maririi cursei suspensiilor, fiind vorba de axe create de producatorul after-market Summers Brothers sa se potriveasca exact cu componentele Weller.
Primul lucru pe care il vizeaza pilotii de noroaie la YXZ1000R il reprezinta “transmisia are nevoie de trepte inferioare”. Iar acest concept ofera raspunsul intr-un mod in care uimeste: raportul de transmisie a fost redus cu 33%! Folosind transmisia modificata cu ajutorul Tube Works, viteza se reduce cu aproape 70% in prima treapta.
De asemenea, orice amator de mud-riding stie ca un element esential, de nelipsit, il constituie troliul. Da, pare blasfemie ca pe un model pur-sportiv sa montezi un troliu, insa aici vorbim despre un sportiv convertit si eficient. Conceptul YXZ1000R Mudder s-a orientat astfel spre regii troliilor, bineinteles WARN Industries, exact modelul Vantage 3000. Imprumutand de la modelele utilitare, in completare s-a atasat o bara frontala de protectie, un bumper GYTR Trail, caruia i s-a gasit locul ideal.
In privinta motorului, singura modificare facuta a fost montarea sistemului de evacuare personalizat, furnizat de Weller Racing. Acest set de reglaj fin al capacelor de admisie/evacuare arata nu numai incredibil, dar pare sa adauge mai multa putere si sunet plin. De fapt, nu pare, ci chiar o face. Nu s-a mentionat ce inseamna in cifre aceasta crestere, insa probabil ca intr-un viitor model de productie se va face cunoscut.
In fine, mai exista cateva detalii interesante cu privire la acest Side-by-Side concept YXZ1000R Mudder, legate de confort si siguranta. O placa de protectie UHMW sub vehicul, realizata in fabrica, asigura o rulare pe trasee chinuitoare si fereste UTV-ul de pericolele ingropate in noroi, sub forma cioturilor sau bolovanilor. De asemnea, pe acest concept s-au putut admira un kit Halo de iluminare cu LED instalat pe platforma. Bineinteles, nu lipseste performantul sistem audio, cu difuzoare in spate, pentru propria coloana sonora a aventurii personale.
In tot cazul, daca vor avea bucuria de a vedea un model de productie, fanii mud-riding-ului pe sportivul YXZ1000R vor avea si bucuria alegerii de componente variate, pentru personalizare, intr-o vasta oferta Genuine Yamaha Accesories. Pana atunci, sa mai admiram si grafica personalizata si protectiile speciale instalate, imprumutate din acelasi Genuine Accesories, dar si cutia de marfa spate.
Deci Yamaha, ati ramas datori cu un vehicul special, foarte special, pe care iubitorii de mlastini abia il asteapta!
utv yamaha 1000r, side by side,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”