LMW 08H Concept
Yamaha spune despre acest concept ca “Tehnologia Leaning Multi-Wheel (LMW) este proiectata pentru a crea o noua dimensiune a Kando”. In filosofia corporatista Yamaha, Kando reprezinta “un produs care sa depaseasca asteptarile clientului”.
Acest concept a beneficiat doar de o imagine teaser care ne arata un alt vehicul cu trei roti (si sasiul proiectat a se inclina in functie de directia de deplasare) bazat pe platforma Tricity.
Asadar, in aceasta imagine pot fi surprinse cele doua roti din fata, inclinate la unison, insa mai departe, ochiul expertului ne spune ca beneficiaza de furci telescopice duale pe fiecare roata, pentru rigiditate, dar si ca fiecare dintre roti are propriul sistem de franare. In plus, modelul tradeaza inclinatie sportiva, asa cum intalneam in cazul GEN01, un crossover ce preceda cele doua variante 03GEN (fara ca sa realizam ce e si unde e eventualul 02GEN).
Yamaha nu e singurul constructor japonez care va fi prezent cu un concept LMW la Tokyo Motor Show 2015, Honda anuntandu-si prezenta deja cu NEOWING Three-Wheel Concept, la fel, cu doua roti in fata si una in spate, dotat cu un motor hibrid benzina si electric. Va fi interesanta o comparatie bara la bara intre cele doua concepte, fara indoiala.
Conceptele electrice PES2 si PED2
In urma cu doi ani, in acelasi decor al Tokyo Motor Show, Yamaha prezenta un cuplu adorabil de prototipuri electrice: PES1 si PED1, primite de public cu mare caldura. Iata ca peste mai putin de doua saptamani, Yamaha se prezinta cu “continuarea” acestor concepte, numite firesc PES2 si PED2.
Despre ce e vorba? PES2 este un sportbike electric, in timp ce PED2 este un dirt bike electric, animate de un nou motor electric – Yamaha Smart Power Module, cu o structura compacta care tine loc si de cadru. YSPM e un motor DC brushless alimentat de o baterie detasabila Lithium-ion.
De un interes deosebit este faptul ca PES2 va avea performanta comparabila Clasei II de motociclete (50-125cc), cu un motor electric suplimentar incastrat in butucul rotii din fata cu scopul de a-l face o motocicleta 2WD. Cu acest aranjament cu motor dublu, ne gandim ca totusi conceptul se indreapta catre gama 125cc, cantarind sub 130 kg, cu o caroserie sportiva si edgy, data de forma rezervorul fals, coada, precum si panourile laterale in stil “Super Duke”
PED2 pare a fi un concept dual-sport, cu o echipare in stil dirt-bike cu oglinzi, semnalizatoare, faruri, plus placuta de inmatriculare, insa componentele precum anvelopele si franele par destul de rudimentare, un nivel mai sus decat cel intalnit pe mountain-bike-uri. Asta duce la o presupunere ca acest concept se duce catre partea inferioara a clasei corespunzatoare, adica spre 50cc. Mai mult, Yamaha anunta ca va PED2 va cantari sub 100 kg, cu o lungime putin peste 2 m si o inaltime de 1,25 m.
Resonator125 Concept
Dupa cum spune Yamaha in privinta acestui concept, se doreste a fi un model autentic sport bike pentru cei tineri, care n-au descoperit pana acum placerea motociclismului, cu alte cuvinte, motocicleta ideala pentru incepatori, avand ca “momeala” si infatisarea sa retro, atat de la moda in prezent.
Resonator125 se prezinta cu un vibe pregnant de cafe racer (mini-, mai exact), subliniindu-si infatisarea retro cu un invelis de lemn (acel tip de lemn folosit la chitari) care acopera rezervorul. Bordul de instrumente lipseste, dar in realitate, Yamaha a dotat ghidonul cu un port, in care odata instalat un smartphone, prin intermediul unei aplicatii specifice pilotul va obtine toate informatiile necesare.
Motorul monocilindric de 125cc, racit cu aer si cu injectie asezat pe un sasiu usor, subtire si compact, va asigura o placere a condusului pentru cei care pana atunci nu s-au mai suit pe vreo motocicleta. In tot cazul, constructia motorului si a sasiului este similara cu ceea ce japonezii au lansat si se bucura de succes pe piata indiana: Saluto 125.
Motorcycle-riding robot
E vorba de un constructor de motociclete japonez, de un salon japonez de motociclete si se stie cat de populari si de raspanditi sunt robotii in Japonia, deci aparent nu e vorba de nici o surpriza cand Yamaha a anuntat la sfarsitul comunicatului despre conceptele ce vor veni la Tokyo Motor Show ca vor aduce un robot pe motocicleta, interconectati.
Fara sa insiste in detalii, Yamaha anunta ca vor prezenta un robot umanoid autonom, care va pilota o motocicleta, in conditiile in care se vor combina tehnologiile robotice si motocicletelor intr-un mod interconectat.
Ce vrea sa fie asta, nu prea intelegem, dar e putin nelinistitor. In tot cazul, mai multe lamuriri vom primi odata cu Tokyo Motor Show ce se va desfasura intre 29 octombrie si 8 noiembrie.
motocicleta yamaha, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”