Dupa o pauza de cativa ani din campionatul mondial al superbike-urilor derivate de serie, mai exact din 2011, YME revine puternic in prima scena, iar strategia lor este foarte clara si simpla: castigarea WSBK, recomandata si sustinuta de istoria anterioara Yamaha in campionat, de uimitoarele specificatii tehnice ale modelelor YZF-R1 si de experienta si talentul celor doi piloti inregimentati in randurile sale.
2009 a fost anul in care s-a incununat cu laurii titlului in WSBK, doborand multiple recorduri de-a lungul sezonului, cu pilotul american Ben Spies in frunte. Piloti emblematici precum Noriyuki Haga, Troy Corser, James Toseland, Marco Melandri si Cal Crutchlow, printre altii, au asigurat victorii fara numar palmaresului Yamaha in WSBK, incalecati pe fascinanta YZF-R1.
Ca tot a fost amintit, Marco Melandri - cunoscut pilot de motociclete de curse, a fost una dintre primele variante pe care managerul proiectului Yamaha in WSBK, Andrea Dosoli le-a avut in vedere pentru revenirea anuntata, din perspectiva unor succese anterioare in campionat, insa cel mai probabil anumite pretentii financiare ale pilotului italian nu a fost tocmai agreate de Yamaha.
Francezul Guintoli are o experienta de 15 ani in curse, cu 45 de podiumuri, 10 curse castigate in MotoGP, British Superbike si, evident, titlul castigat in 2014 in WSBK. Mai tanarul sau coechipier nu sta nici el deloc rau in privinta palmaresului, Lowes avand la activ 20 de podiumuri, 8 victorii, 6 pole-position-uri in mai scurta sa cariera, incununata cu titlul suprem in British Superbike in 2013. Mai mult, britanicul a facut parte din echipa Crescent in ultimele doua sezoane si nu e deloc strain de maniera de lucru, precum si de WSBK.
Asadar, Crescent Racing va fi partenerul Yamaha si va asigura intregul suport ca echipa oficiala WSBK pentru 2016. Echipa din Marea Britanie are o istorie de peste 20 de ani in curse la nivel national si mondial pe superbike-uri si detine o serie de victorii la activ in British Superbike Championship, World Superbike si MotoGP. Pana in acest sezon, Crescent a utilizat motociclete Suzuki, insa din 2016 va avea oportunitatea de a folosi noul model YZF-R1 pentru un obiectiv fara compromis: castigarea titlului mondial.
Yamaha Motor Europe isi va pastra, in cadrul parteneriatului cu Crescent Racing, responsabilitatea asupra strategiei de curse si dezvoltarea tehnica, precum si relatia directa cu pilotii Guintoli si Lowe, care vor beneficia la randul lor de imensa experienta, dedicare, pregatire si iscusinta a personalului echipei Crescent inainte, in timpul si dupa fiecare dintre rundele campionatului.
Parteneriatul este intarit de sponsorizarea din partea colosului italian din industria alimentara PATA, care incearca un reviriment dupa indelungata colaborare cu echipa Honda Ten Kate soldata cu rezultate sub asteptari.
Un alt efect secundar al deciziei Yamaha Motor Europe si al parteneriatului cu Crescent Racing il reprezinta golul lasat de Sylvian Guintoli in echipa Pata Honda, unde il are drept coechipier pe Michael van der Mark. Acest loc liber va fi foarte disputat, mai ales si luand in considerare ca Aprilia se retrage din WSBK, ca echipa de fabrica. Una dintre variantele care sunt speculate cu aceasta ocazie ar fi Nicky Hayden, pilot in echipa Aspar MotoGP Team, pe Honda. S-a pornit in aceasta speculatie de la faptul ca pilotului american i s-a cam luat de MotoGP si sezonul 2016 vrea sa-l prinda in principiu in WSBK. American Honda este de acord sa-l vada pe Hayden in continuare alergand pe o Honda, iar Dorna este de acord sa aiba un pilot american in WSBK, din ratiuni de marketing si interes al publicului. Singura problema serioasa apare la nivel de motocicleta, pentru Honda.
Vorbeam de retragerea constructorului Aprilia din cadrul WSBK din sezonul 2016, care vrea sa-si canalizeze intreaga forta si resursele exclusiv catre MotoGP, dupa ce a inregistrat totusi ceva victorii. Modelul Ducati, destul de recent, se pare ca nu e un exemplu pentru Aprilia, caci intr-un demers similar, cei din Bologna au dat gres, chiar daca s-au concentrat pe Valentino Rossi.
motocicleta yamaha, motociclete, aprilia,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”