In urma cu un deceniu Piaggio a lansat primul scuter pe trei roti, MP3, care avea sa schimbe optica in privinta scuterelor si in general, in domeniul vehiculelor cu trei roti. Realizand ca navetistii cu masini sunt in cautarea unei solutii de abordare a unui trafic tot mai dens, dar si mai periculos, Piaggio a fortat piata scuterelor cu o varianta privita la inceput ca o fantezie, ca ulterior sa se dovedeasca a fi exact tipul de vehicul agil, cu un consum relativ scazut si cu care poate face fata chiar si cel mai neexperimentat si incepator utilizator.
Producatorul japonez a facut o alegere strategica in privinta cilindree-ului, orientandu-se in primul rand catre detinatorii permiselor “entry-level” A1 europene (limitate la 125cc si la 14,75 cp), a venit cu un pret sub 4.000 de euro si a creat instantaneu o poveste de succes. In prezent, lansarea Tricity 155 vine ca o completare a acestei povesti si e foarte clar ca Yamaha nu doreste substituirea modelului deja “clasic” 125.
In privinta infatisarii, utilizatorii vor fi probabil inselati de o imagine similara a noului Tricity 155 cu cel de 125cc, insa marile schimbari sunt ascunse ochiului, sub carenaj. Yamaha a alocat un motor cu totul nou racit cu lichid, cu sistem Variable Valve Actuation (un fel de sistem variabil de manevrare a supapelor), de 155cc, construit in conformitate cu noua initiativa Blue Core a companiei, jargonul de marketing pentru ultima generatie de motoare Yamaha, care vizeaza combinatia magica de eficienta maxima cu un impact cat mai scazut asupra mediului.
Potentialii clienti trebuie sa inteleaga perfect ca e vorba de un motor cu totul nou, nu motorul de 125cc de pe Tricity 125 supradimensionat. Acesta livreaza o putere de 14,9 cp si un cuplu de 14,4 Nm, ceea ce prin comparatie inseamna o crestere de 4 cp si 4 Nm, iar in termeni de scutere de litraj mic inseamna cifre semnificative.
In afara de puterea livrata in plus, Tricity 155 mai are un as in maneca. In conformitate cu legislatia europeana, vehiculele de pana la 125cc nu sunt permise pe autostrazi, insa ce vehicul depaseste 126cc e liber sa circule pe orice fel de drum, inclusiv autostrazi. Acesta, de exemplu, a fost motivul pentru care constructorii italieni au insotit fiecare model de 125 cu o versiune de 150cc, altfel identice pana la fiecare surub. Asadar, navetistii au un motiv de bucurie cu acest Tricity 155, caile autostrazilor fiindu-le deschise, in Europa.
Noul motor va fi gazduit si intr-un nou cadru, oferind Yamaha oportunitatea de a-si imbunatati unele valori-cheie pe scuterul sau. 155 are si un rezervor de combustibil putin mai mare, putand primi 7,2 l de benzina.
Nu exista diferente intre cele doua modele cu privire la celelalte componente, incluzand sistemul de suspensii sau sistemul de frane, cu mentiunea ca noul 2016 Yamaha Tricity 155 va avea sistem ABS, precum si UBS (Unified Braking System) in versiune standard, plus noi faruri cu LED si o clapeta de frana de parcare pe manerul stanga al ghidonului. Singura veste proasta (daca se poate spune asa) ar fi ca noul 155 va cantari cu 9 kg mai mult decat versiunea mai mica, adica 165 kg uscat.
2016 Tricity 155 va fi fabricat de Thai Yamaha Motor Co. Ltd. si se asteapta sa ajunga in showroom-urile europene in luna septembrie, la un pret estimat pornind de la 4.500 euro.
scuter, yamaha, scuter cu trei roti,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”