Recent, Yamaha Motor Co. a facut public noul sau plan managerial pe urmatorii trei ani (2016-2019), in care obiectivele constructorului se arata foarte indraznete. Si japonezii au si de ce sa aiba planuri mari, odata ce cifrele rapoartelor financiare ale planului anterior (2013-2015) sunt imbucuratoare, fiind la un nivel foarte apropiat de cel al anilor ce au precedat recesiunea economica mondiala.
Pe langa intentia de a lansa nu mai putin de 270 de noi produse din toate domeniile in care sunt prezenti, Yamaha intentioneaza sa dubleze numarul de unitati Side-by-Side pana in 2018, cu un accent deosebit pe segmentele Sport si Recreational. Dupa estimarile japonezilor, in 2015 au fost vandute aproximativ 340.000 de unitati pe plan mondial, ale tuturor producatorilor importanti. Se prevede ca pana in 2018, numarul de unitati vandute va creste la aproximativ 410.000 de UTV-uri, iar Yamaha planuieste “sa rupa” o bucata de aproximativ 37% din aceste 70.000 de unitati.
Din piata totala de UTV-uri, Yamaha a afirmat in comunicatul de presa continand planul managerial ca a vandut in jur de 7%, iar previziunile lor vizeaza aproximativ 12% cota din piata pana in 2018. Tradus in cifre, Yamaha intentioneaza sa vanda de la 24.000 de unitati in prezent, la 50.000, reprezentand mai mult decat dublul actualelor vanzari.
Din ce urmaresc japonezii sa dubleze vanzarile? Segmentele Sport si Recreational sunt cele principal vizate, unde isi vor concentra eforturile atat de productie, cat mai ales de marketing. Si asta s-a vazut chiar din acest an, cand Yamaha a scos pe piata la inceputul lunii septembrie 2016 Yamaha YXZ SS 1000 R, conceput ca fiind primul UTV Sport pur-sange, un SxS cu adevarat impresionant si primit foarte bine de catre public si presa. De aceea, intentiile de a creste de la o cota de 3% din piata de SSV-uri Sport, unde se situeaza in 2015, la un control al acestei piete in proportie de 19% si realizarea obiectivului “Establishing the No.1 brand of Sport UTV” pana la sfarsitul anului 2018 nu sunt nicidecum hazardate.
In segmentul Recreational, de asemenea Yamaha intentioneaza ca obiectiv principal o crestere a cotei de 5% din prezent, pana la 15% din piata pana in 2018. Cu siguranta, pentru indeplinirea acestui obiectiv, intelegem printre randuri ca vor avea loc modificari substantiale ale modelelor existente, cu toate ca Wolverine abia ce a fost innoit si inzestrat la inceputul anului si poate vom vedea chiar un nou model in anii urmatori.
De departe, cel mai larg segment al pietii de UTV-uri, segmentul utilitar, se pare ca se afla in cadere libera, intr-o imagine generala a pietii 2015, iar vestea proasta este ca in perspectiva se va prabusi si mai mult pana in 2018. De aceea, estimarile Yamaha in privinta pietei Utility UTV se incadreaza in tendinta generala, japonezii prevazand o scadere de la 9% din cota actuala detinuta, la 6% din piata, pana la sfarsitul anului 2018. Asadar, viitorul gamei Viking/Viking VI nu pare deloc incantator, in acest context.
In ceea ce priveste segmentul de vehicule tip ATV, planul managerial al companiei pentru urmatorii trei ani este foarte zgarcit in mentiuni. De fapt, singura mentiune facuta a fost in legatura cu modificarea cererii pietei de la ATV-uri inspre UTV-uri. Acest aspect reprezinta cel putin o abordare ciudata, atat din punctul de vedere al cresterii cererii pietei mondiale pentru ATV-uri si eforturile unor mari producatori de a acoperi inclusiv segmente de nisa, cat mai ales din perspectiva recentelor modele Yamaha din lineup-ul 2016, Grizzly care a fost semnificativ revizuit si imbunatatit si noul ATV utilitar Kodiak lansat si bine primit pe piata. Astfel, e greu de inteles de ce a fost ignorata cu buna stiinta categoria ATV-uri din planul Medium-Term Management al Yamaha, insa numai viitorul poate sa clarifice acest aspect.
Asadar, se pare ca Yamaha se va concentra, in privinta domeniului powersports, pe modelele de UTV-uri, in special din segmentele Sport si Recreational, de unde mai mult ca sigur ca vom vedea cateva surprize in viitor. Pe ce ne bazam? Concurenta a scos pe piata deja modele din ce in ce mai orientate Sport cu patru locuri, ba chiar si cu motoare turbo-charged, iar obiectivul de a fi nr. 1 in domeniu nu se poate indeplini fara o replica pe masura. Chiar daca o transmisie Ultramatic pe un UTV Sport incepe sa surada tot mai multor clienti, cum vedem la YXZ 1000 R, este de asteptat o imbunatatire si in privinta celorlalte aspecte, de putere, confort si manevrabilitate. Deci sa nu fim surprinsi atunci cand Yamaha va incepe sa lanseze modele noi din acest segment.
In privinta Wolverine, am amintit ca tocmai a fost recladit din temelii si incepe sa devina un UTV tot mai popular in segmentul Recreational, insa sunt asteptate mai multe versiuni in viitor, multi-passenger, nu atat de puternice, insa mult mai agile, asa cum ofera concurenta in cazul Polaris RZR 900 sau Arctic Cat Wildcat Trail.
In oferta ATVROM puteti gasi modele de ATV-uri sau UTV-uri Yamaha, aflate in promotii speciale, asa ca va asteptam sa ne contactati pentru obtinerea unei oferte complete si avantajoase.
ssv, yamaha, side by side, atv,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”