Care ar fi sursa primara si de unde au inceput zvonurile, nu prea e clar. Oricum, cea mai mare parte a presei moto indiene nu a avut niciodata retineri in a apleca urechea la zvonuri mai mult sau mai putin fondate, pe care nu s-a sfiit nici sa le infrumuseteze si sa dea nastere la o frenezie media.
Totusi se pare ca la baza au fost doua fapte aparent diferite. Intai, in decembrie, Stefan Pierer, CEO-ul KTM (si tehnic, detinatorul brand-ului Husqvarna), a declarat ca intentioneaza sa dezvolte noile modele stradale Vitpilen si Svartpilen in jurul platformelor de motoare construite in conjunctie (se pare ca planurile erau de construirea motoarelor in India si ansamblarea unitatilor in Austria). Independent de aceasta declaratie, imediat la cateva zile, Bajaj a invitat o serie de detinatori de motociclete sa viziteze fabrica (un fel de ziua portilor deschise) si a facut unele sugestii generale despre marile schimbari ce vor avea in urmatorii cativa ani. Si probabil ca s-a vorbit si despre relatia KTM – Bajaj (indienii detin 47% din actiunile constructorului austriac) si despre planurile comune de dezvoltare si producere a unor modele.
Probabil ca de la cele doua secvente nu a fost greu sa se faca un intreg scenariu, potrivit caruia planul final va fi fabricarea integrala a motocicletelor in India, fara sa se mai puna in discutie transportul in Austria pentru asamblare. Acum doua zile, publicatia indiana Business Standard a obtinut cateva cuvinte de la vicepresedintele Bajaj Amit Nandi care a spus ca este posibil ca motocicletele Husqvarna sa fie realizate integral “made in India”, fara sa dea mai multe detalii. De data aceasta sursa e mult mai credibila si serioasa, insa si aici exista o mica problema. Nandi a mai declarat ca motocicletele ar urma sa intre in productie in 2017, insa de la Milano se vorbise de anul 2017, dar ca lineup-ul in care s-ar lansa, or asta presupune ca intrarea in productie ar trebui sa aiba loc inca de pe acum.
In consecinta, deocamdata povestea cu Husqvarna Vitpilen si Svartpilen made-in-india ramane tot un zvon, pana cand se vor face niste declaratii oficiale. Sigur, KTM/Husky si Bajaj se afla intr-o relatie destul de stransa, iar interesele in pastrarea ei astfel sunt reciproce si nu am considerat ca astfel de zvonuri sunt ceva neasteptat si surprinzator. Dimpotriva, anii crash-ului economico-financiar 2008-2009 au aratat ca relocarea productiei in tari precum India sunt optiuni deja firesti pentru producatorii vestici, insa am vrut sa facem o scurta radiografie a zvonisticii si evolutiei zvonurilor.
Reamintim ca Vitpilen 401 si Svartpilen 401, sagetile albe si negre (pilen=sageata, in suedeza, iar vit=alb si svart=negru), au fost prezentate in 2014 si apoi si in 2015, fiind vorba de un cafe-racer si un scrambler. Ambele se bazeaza pe un motor intr-un singur cilindru, de 373cc, dezvaluind noua tendinta street a unui producator axat pana acum pe modele off-road. Alaturi de cele doua modele, a mai fost prezentat si un model de 125cc, precum si un concept cu motor de 690 cc, Vitpilen 701 ce va lua si el drumul productiei.
motocicleta, motociclete husqvarna, husqvarna,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”